[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Alltid kul med lokalbryggt från kära gamla Åre, men jag vet inte riktigt vad de vill åstadkomma här. Måste också vara svårt att smaksätta med just jordgubbar, varma fruktighet bygger så mycket på sötma.
Jaja, firar fyrahundra mil idag iaf. Skål för det.
2F30DE6F-4B37-45CF-B3CC-91A9C0741CF8.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Jaha, då går vi väl in i den här säsongen då. Men jag vägrar dricka glögg innan första advent.
Mer mörk öl än typisk julöl, tycker jag nog. Eller kanske ändå inte. Begreppet har ju breddats. Helt ok, och tillräckligt vintrig iaf.
A4E0276D-B40E-4BB0-9DB5-7B2BA5B83B32.jpeg

moros

Aktiv medlem
Alltid kul med lokalbryggt från kära gamla Åre, men jag vet inte riktigt vad de vill åstadkomma här. Måste också vara svårt att smaksätta med just jordgubbar, varma fruktighet bygger så mycket på sötma.
Visa bilaga 452814
Nej den är inge bra. Förstår inte hur den hamnat i ordinarie sortiment. Har druckit ett par av deras öl uppe i Åre och de är bra. Happy Valley som kom i tillfälliga sortimentet för ett tag sedan (och fortfarande finns i alla fall lokalt här i Malmö) , är fantastiskt bra om man gillar juice-stilen. En av de bättre tycker jag

Oskar

Aktiv medlem
Visa bilaga 452814

Köpte den där till bättre hälften; vi var överens om att den var förvånansvärt värdelös.

Implosion

Aktiv medlem
En favoritjulöl, men en räcker. Håller den i skåpet tills 1e advent :)
I ärlighetens namn fuskade jag med lussebullen. Den inhandlades på ett café i december 2018. Tyckte dock att den med sitt utseende beskrev ölsmaken.

Med det sagt gillade jag denna. Inte första klunken som mentalt redan jämförts med doften, men efter viss acklimatisering var den faktiskt god. :)

Vegan

Aktiv medlem
Börjar kvällen med en amerikansk veteöl. Hade nog gjort sig bättre om den varit ett par procent starkare för så himla veteölig var den inte.
_20201114_172946.JPG

Loftberg

Aktiv medlem
Den där hittade jag på Glasbanken. Någon som använt dem? Jag fattar inte riktigt grejen... Jag kollade bara mot några öl som jag vet finns på bolaget. Omnipollo Ostakaka. Bolaget: 40 pix, Glasbanken 75... ?
Jag köper mängder av mina öl (om inte alla) hos Glasbanken. Suverän butik. Man köper givetvis inte öl som finns på Systembolaget, där. Man köper öl där, som annars hade kostat 7000 kr i privat-import hos Systemet :) Enormt bra helt enkelt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer