[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

ooms

Aktiv medlem
Har alla julöl kommit till bolaget, eller kommer det nån till laddning? Tänker på ex.vis St.Bernardus som väl funnits åtminstone de 2-3 senaste åren.

42Hz

Aktiv medlem
Har alla julöl kommit till bolaget, eller kommer det nån till laddning? Tänker på ex.vis St.Bernardus som väl funnits åtminstone de 2-3 senaste åren.
Verkar komma en del i december, hittar inte excel-filen på deras nya hemsida med lanseringar, där kam man se vad som släpps under året...

moros

Aktiv medlem
Släppet 1/12 är ganska stort. 139 öl kommer då.

Detta är vad som är klassat "julöl" i det släppet:

Kommer ett mindre släpp den 24/11 också

De har kanske tagit bort Excelen nu när de stoppat in allt i ett api som man måste ha konto till. De försäker ju bl.a. hindra tredjeparter att göra pengar på att lista och förmedla "prissäkningar" och annat ur deras sortimen. Tidigare hade de hela sortimentet i en öppen xml, den hade jag byggt en liten grunka mot för att slippa deras dryga sida. Men den går inte att köra längre och så skoj är det inte så att jag bemödat mig att fixa det.

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Verkar komma en del i december, hittar inte excel-filen på deras nya hemsida med lanseringar, där kam man se vad som släpps under året...
Här: https://www.systembolaget.se/nytt/om-vara-nyheter/lanseringsplaner/

EDIT: Kanske inte den du letade efter, detta verkar bara vara generellt över sortimentet. Inte vilka produkter som lanseras när. Då är man nog hänvisad till länkarna som läggs upp. https://www.systembolaget.se/nytt/om-vara-nyheter/lanseringar-2020/

EDIT2: Kom ju på att den här finns om man vill leta bland kommande släpp och kanske filtrera på belgisk öl ;) https://beerizer.com/shop/systembolaget/releases?cc=se

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Så är det med alla säsongsöl tycker jag, panikköpa så att man får något sedan om man hittar en pärla så är de slut och man får hoppas de återkommer nästa år...
Håller med, fick ingen oktoberfestöl i år. Drack vanlig Berliner Weisse och drömde om tiden när man fick resa. En liter Löwenbräu som fördrink, och sen en liter till till stabbiga korvar och sauerkraut på Hofbräu Wirtshaus precis vid Alexander Platz i Berlin, innan två småflaskor Underberg i ett cognacsglas eftersom det var den enda spriten som fanns på plats. Och sen en svarttaxi ner till Kreuzberg och hipsterkvarteren för en helnatt värd att skriva böcker om.

Jaja, drack en Guinness idag efter cyklingen. Satt fint till en svensk virre innan maten. Tar en GT nu. Har fått svamp i ljumskarna.

ooms

Aktiv medlem
Håller med, fick ingen oktoberfestöl i år. Drack vanlig Berliner Weisse och drömde om tiden när man fick resa. En liter Löwenbräu som fördrink, och sen en liter till till stabbiga korvar och sauerkraut på Hofbräu Wirtshaus precis vid Alexander Platz i Berlin, innan två småflaskor Underberg i ett cognacsglas eftersom det var den enda spriten som fanns på plats. Och sen en svarttaxi ner till Kreuzberg och hipsterkvarteren för en helnatt värd att skriva böcker om.

Jaja, drack en Guinness idag efter cyklingen. Satt fint till en svensk virre innan maten. Tar en GT nu. Har fått svamp i ljumskarna.
Jag hoppas och tror verkligen inte att de serverade Löwenbräu på Hofbräu Wirtshaus!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Köpte några nya sist... lite säkrare kort denna gång...

Ginger Beer drack jag till lunch i onsdags, den var väldigt god. Kommer bli fler sådana.
Idag blev det till middagen en Stigbergets Trouble Sleep - Imperial Stout. Inte dum alls!! De brukar vara ganska tunga Imperial Stout men den här var väldigt len och fin. Blir fler sådana också helt klart!
(bra format också på de här nya 33'orna)
(Wisby Weisse har provat på fat förut och den är ju också bra! 😀 )

_B170031.jpg

_B180086.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer