[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

123456789

Aktiv medlem
Haha är det ölen eller tomatröran du syftar på? 😄
Båda godare än en kung hur som helst 😉 trots att kung och jag kommer från samma ställe är det inte en öl jag föredrar 😏
Äh...jag var bara inte hungrig på tomatröra efter all mat här...
Men öl går ju alltid ner 😁
Skumt bara att byxorna hade krympt till idag ...... 🤔🤨

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ja, jag känner ju kvaliteten här och det är uppenbart att munkarna vet vad de håller på med men jag måste också konstatera att det ändå är en ordinär om än välgjord bruksöl vi har att göra med. Kan tycka att bockar och vinterbockar är betydligt mer nyanserade. Också undrar jag om den verkligen behöver vara så stark för att smaka såhär.
4C0A1D51-7AEC-48AF-92B6-D68B25E35CF9.jpeg

zodah

Aktiv medlem
Ja, jag känner ju kvaliteten här och det är uppenbart att munkarna vet vad de håller på med men jag måste också konstatera att det ändå är en ordinär om än välgjord bruksöl vi har att göra med. Kan tycka att bockar och vinterbockar är betydligt mer nyanserade. Också undrar jag om den verkligen behöver vara så stark för att smaka såhär.
Visa bilaga 461199
Nästan att jag tryckte på rapportera-knappen.

denna är dock ordinär. För lite kolsyra och för lite kropp. Syrlig på ett onyanserat sätt. Den behöver man inte köpa igen:
55479874-A8D6-4EC5-97B7-4576CE78E9C2.jpeg

zodah

Aktiv medlem
Kanske får ta tillbaka det om kolsyran. Hällde andra hälften av flaskan försiktigt och då blev det bättre.

grondahl

Aktiv medlem
Visa bilaga 461199
Det är väl en helt ok julöl. Men den blir också betydligt bättre med lagom lagring. Har släpps färdiglagade varianter på systembolaget lite då och då.

Hutnu

Aktiv medlem
Violet Beverage Boysenberry Sour. När jag satt på Mikkeller på Refshaleöen och drack öl den där hösten för några år sedan visste jag föga om att den här rackaren redan då låg där och gottade till sig. Föga visste jag heller om att en pandemi skulle få mig att börja gilla suröl.
A1568A56-EEA6-4FD9-A0A9-B0671A751C71.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer