Ser fantastiskt god ut.Jag dricker ju inte ens Stout, men man tager vad man haver. Rätt härlig ändå, som flytande lakrits.
Visa bilaga 463517
Mätte du alkoholhalten med den?Inget fel på den här, och bra pris också. Vinterbockarna är alltjämt intressantare och mer nyanserade (och kanske modernare rentav), men de tävlar ju heller inte i samma klass. Däremot vet jag inte om jag vill ha den som en eperitif som det står på baksidan att de rekommenderar, för där finns det trevligare alternativ än öl (se G&T-tråden eller ryck vilken cognac eller lagrad rom som helst ur barskåpet).
PS. Har ni en tumstock likt den på bilden så var jävligt rädda om den. De görs inte längre.
Visa bilaga 463530
Då är To Øl testad och den var väldigt god!Jag fick lite tid vid tangentbordet helt plötsligt så måste ta och posta årets sista öl här innan det övergår i finare drycker.
Först den här "Lupus". Var väl "ok", varken mer eller mindre.
Visa bilaga 462004
Sedan den här överraskningen. En anspråkslös burk-DIPA, hade inga höga förväntningar men den är riktigt god! Väldigt fruktig som färgen antyder, men det passar bra nu. Gott!
Visa bilaga 462003
Skål och gott nytt!!!
Någon av dem som står ut lite extra?Helgen har gått stenhårt i Bergslags-juicens tecken. Till och med fixat brandade glas. Men snart är all bärs slut, och då blir det en period för att prova att komma åter i cykelform, utan att cykla...
Visa bilaga 463670Visa bilaga 463671Visa bilaga 463672Visa bilaga 463673Visa bilaga 463674Visa bilaga 463675Visa bilaga 463676Visa bilaga 463677
En riktigt fin stout där :)
Har de nån koppling med Vismarlövs Cafe ?Digital ölprovning med Vismarlövs Brygghus.
Faktiskt inte. Även om jag älskar Apex, tycker jag nästan de 'bloatar' sin arsenal lite grann när de släpper så här många nya öl på kort tid. Allt smakar gott, men allt smakar även ganska samma lika. Personligen ser jag inte att de behöver ha fullt så många sorter. Det har fullständigt exploderat i produktionen där i Nora. På gott och ont. Hade gärna sett att de lugnar ner produktionsbandet och istället fortsätter fokusera på 'färre men bättre'.Någon av dem som står ut lite extra?
Känner lite samma sak med Apex, allt smakar toppen men när det bara öser ut nya sorter så blir det svårt att särskilja domFaktiskt inte. Även om jag älskar Apex, tycker jag nästan de 'bloatar' sin arsenal lite grann när de släpper så här många nya öl på kort tid. Allt smakar gott, men allt smakar även ganska samma lika. Personligen ser jag inte att de behöver ha fullt så många sorter. Det har fullständigt exploderat i produktionen där i Nora. På gott och ont. Hade gärna sett att de lugnar ner produktionsbandet och istället fortsätter fokusera på 'färre men bättre'.
Kanske deras plan är : NY öl VARJE dag !!!På gott och ont. Hade gärna sett att de lugnar ner produktionsbandet och istället fortsätter fokusera på 'färre men bättre'.
A, den där är riktigt bra!Den här var fin!
Visa bilaga 463723
Utan tvekan! Jag är ju ingen stor Stout-drickare men Noa är ju fantastiskt bra. Provningen innehöll bara en nyhet för mig (Malmö I love You från Hyllie Bryggeri) men var ändå intressant tyckte jag.En riktigt fin stout där :)
Det tror jag inte faktiskt. Inte mer än platsen. Fortfarande ett väldigt småskaligt bryggeri. Finns ju inte ens på systemet om man inte privatimporterar.. Men kanske efter det nya lokala tillfälliga småskaliga sortimentet införs i februari.Har de nån koppling med Vismarlövs Cafe ?
Jag dricker bara klassisk pilsner ( helst från från Tjeckien, Slovakien och Tyskland).Det tror jag inte faktiskt. Inte mer än platsen. Fortfarande ett väldigt småskaligt bryggeri. Finns ju inte ens på systemet om man inte privatimporterar.. Men kanske efter det nya lokala tillfälliga småskaliga sortimentet införs i februari.
Finns den på bolaget?!?Den här var blytung. Jag dricker ju fortfarande egentligen inte stout, men det här var sista bärsen hemma såatteeh bara att köra. Trägen vinner.
Visa bilaga 463744
Jag har i alla fall för mig att jag köpt den där. Kan dock ha varit i tillfälliga sortimentet.Finns den på bolaget?!?
Jag som inte gillar belgisk öl tyckte att den var frisk och god, inte söt-jolmig som jag tycker belgare normalt är.Hur har jag lyckats missa denna?!? Äntligen en till öl från Oppigårds som jag kan dricka utan att det bara blir humleparfym av det hela!
En riktigt fullpoängare! Kul.
Visa bilaga 464084
Det var lite som en Duvel, fast godare! :)Jag som inte gillar belgisk öl tyckte att den var frisk och god, inte söt-jolmig som jag tycker belgare normalt är.
Den e ju inte ens öppnad!
Yes Sherlock! Den var godDen e ju inte ens öppnad!