[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Fishy

Aktiv medlem
Denna blev en ”drainer” redan efter en klunk. Smakade som en blandning av rödvin och stout. Dugges hade två släpp och jag är ganska säker på att dom tappat ”red wine barrel aged” i fel flaska.
90EE4031-3F46-4198-B3D6-E1C0A587C1F1.jpeg

B4D32E93-429D-42D3-A5F8-B41385CB3EE7.png

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Inget fel på den här, och bra pris också. Vinterbockarna är alltjämt intressantare och mer nyanserade (och kanske modernare rentav), men de tävlar ju heller inte i samma klass. Däremot vet jag inte om jag vill ha den som en eperitif som det står på baksidan att de rekommenderar, för där finns det trevligare alternativ än öl (se G&T-tråden eller ryck vilken cognac eller lagrad rom som helst ur barskåpet).

PS. Har ni en tumstock likt den på bilden så var jävligt rädda om den. De görs inte längre.
24EAC4A5-7EEF-4D91-9CAA-BBAC4E49D1E7.jpeg

Fishy

Aktiv medlem
Inget fel på den här, och bra pris också. Vinterbockarna är alltjämt intressantare och mer nyanserade (och kanske modernare rentav), men de tävlar ju heller inte i samma klass. Däremot vet jag inte om jag vill ha den som en eperitif som det står på baksidan att de rekommenderar, för där finns det trevligare alternativ än öl (se G&T-tråden eller ryck vilken cognac eller lagrad rom som helst ur barskåpet).

PS. Har ni en tumstock likt den på bilden så var jävligt rädda om den. De görs inte längre.
Visa bilaga 463530
Mätte du alkoholhalten med den?

Fishy

Aktiv medlem
Jag fick lite tid vid tangentbordet helt plötsligt så måste ta och posta årets sista öl här innan det övergår i finare drycker.

Först den här "Lupus". Var väl "ok", varken mer eller mindre.

Visa bilaga 462004

Sedan den här överraskningen. En anspråkslös burk-DIPA, hade inga höga förväntningar men den är riktigt god! Väldigt fruktig som färgen antyder, men det passar bra nu. Gott!

Visa bilaga 462003

Skål och gott nytt!!!
Då är To Øl testad och den var väldigt god!
Fantastisk munkänsla och fyllighet.👍

Senast ändrad:

jarek996

Aktiv medlem
Jag dricker inte , för att det är synd om mina fina öl .
Har fortfarande ingen smak och lukt ( trots att jag är 3 veckor efter Covid ) (n)
Känner bara sötma och sälta.
Men jag tittar OFTA på mina flaskor 😉

Senast ändrad:

Vegan

Aktiv medlem

Loftberg

Aktiv medlem
Någon av dem som står ut lite extra?
Faktiskt inte. Även om jag älskar Apex, tycker jag nästan de 'bloatar' sin arsenal lite grann när de släpper så här många nya öl på kort tid. Allt smakar gott, men allt smakar även ganska samma lika. Personligen ser jag inte att de behöver ha fullt så många sorter. Det har fullständigt exploderat i produktionen där i Nora. På gott och ont. Hade gärna sett att de lugnar ner produktionsbandet och istället fortsätter fokusera på 'färre men bättre'.

LazzeKongo

Aktiv medlem
Faktiskt inte. Även om jag älskar Apex, tycker jag nästan de 'bloatar' sin arsenal lite grann när de släpper så här många nya öl på kort tid. Allt smakar gott, men allt smakar även ganska samma lika. Personligen ser jag inte att de behöver ha fullt så många sorter. Det har fullständigt exploderat i produktionen där i Nora. På gott och ont. Hade gärna sett att de lugnar ner produktionsbandet och istället fortsätter fokusera på 'färre men bättre'.
Känner lite samma sak med Apex, allt smakar toppen men när det bara öser ut nya sorter så blir det svårt att särskilja dom

jarek996

Aktiv medlem
Det tror jag inte faktiskt. Inte mer än platsen. Fortfarande ett väldigt småskaligt bryggeri. Finns ju inte ens på systemet om man inte privatimporterar.. Men kanske efter det nya lokala tillfälliga småskaliga sortimentet införs i februari.
Jag dricker bara klassisk pilsner ( helst från från Tjeckien, Slovakien och Tyskland).
Sällan dricker andra sorter , men testar gärna Vismarlövs , för att cyklar genom byn 80 ggr om året 😉

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer