[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

ooms

Aktiv medlem
Mmmm, riktigt bra hefe weisse. Som väntat 😊
074D74D3-D7E9-4A7C-81A8-26B86AE68A83.jpeg

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ljus bock så är det väl alkoholhalten, ca 6.5-7% istf 5-5.5% som är typiskt för en vanlig helles.
Drack en eller två mörka bock i julas. Blev helfrälst. Men den här gjorde mig därför besviken. Hade således fel förväntningar, för det är ju en väldigt bra standardöl. Procenten tänkte jag inte ens på.

Implosion

Aktiv medlem
Escape the mothership fick bli synonymt med att gå ut i garaget och rensa bland däck och elände.

Bra jäkla öl i vilket fall!

Bilagor

• AE0A971B-BD1D-471B-95C7-4CE9F12ED569.jpeg
    AE0A971B-BD1D-471B-95C7-4CE9F12ED569.jpeg
    749.1 KB · Besök: 2

Hopdemon

Ny medlem
Hade förväntat mig mer av en Bock, men helt ok standardlager. Alltså långt över industriell dito i internationell stil. Ni som vet, vad är det för bockigt här?
Visa bilaga 486126
Bock syftar på att stamvörtstyrkan är minst 16 grader Plato. (För dubbelbock 18 Plato). Extra starkt alltså. Jag tycker att Bergbock Hell är en bra ljus bock, men att själva öltypen inte är så spännande. De som är bra smakar helt enkelt lite mera än motsvarande normalstark öl. Oftast föredrar jag att dricka en och en halv normalstark ljus lager i stället. Jag tillhör inte kategorin som har problemet att jag får i mig för lite alkohol.

ooms

Aktiv medlem
Bock syftar på att stamvörtstyrkan är minst 16 grader Plato. (För dubbelbock 18 Plato). Extra starkt alltså. Jag tycker att Bergbock Hell är en bra ljus bock, men att själva öltypen inte är så spännande. De som är bra smakar helt enkelt lite mera än motsvarande normalstark öl. Oftast föredrar jag att dricka en och en halv normalstark ljus lager i stället. Jag tillhör inte kategorin som har problemet att jag får i mig för lite alkohol.
Ah, tack för en insatt förklaring. Jag håller nog med, gillar ”vanlig” lager bättre än ljus bocköl, tycker de kan vara lite ”spritiga”. Mörk bocköl är nåt helt annat, de kan vara riktigt goda.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer