[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Loftberg

Aktiv medlem
Just ja, öl var det ja..
20210528_204214.jpg

MrSthlm

Aktiv medlem
Säkert. Så är det väl med de flesta 'kult'-pedaler. Metalzonen har jag redan (min allra första dist back in the days) och jag är väl typ ensam på jorden om att uppskatta den...

Nejdå, Ola Englund har gett pedalen en revival. ;-) Han kör den via effektloopen.

Metalzone finns även i en uppdaterad variant

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Förbereder för årets första bikepackinghelg. Blir fan aldrig klar. Tröttnat. Tar en öl istället. Lite blaskig men det har ju varit sommarväder nästan, så det går ändå.
20210528_215635.jpg

ostrand

Aktiv medlem
Brooklyn är ett av mina favoritbryggerier. Kanske delvis eftersom jag har varit där och köpt deras cykeltröja. Men de brukar ha rätt vettiga öl. Sen dök den här upp på systemet. Hmm. Nåt Radler-ish? Köpte den på vinst och förlust. Och den slank ner. Inte alls dum såhär på eftermiddagen efter lite trädgårdsarbete.

Bilagor

• 20210529_161817.jpg
    20210529_161817.jpg
    328.5 KB · Besök: 6

jesperC

Aktiv medlem
Igår fick man provsmaka, riktigt god men nästa gång får jag fixa mer kolsyra.
Visa bilaga 491999
Snygg färg.

Själv sitter jag med en Sigma Wild Forest från Alvinne och varvar ner efter dagens runda.
Precis som den vanliga Sigman, en riktigt god öl och denna har även fått jäsa tillsammans med Björnbär, Blåbär & Hallon.

//j

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Är inte DS-1:an en sån där som man måste ha av rätt årgång för att den ska låta bra? Eller blandar jag ihop den med Metalzone? Anyway, kör hårt!
Körde väldigt länge med min DS-1 som boost vid lead (och dessförinnan som enda distpedal, men det är väl preskriberat) upptill en gammal tubescreamer. Sen köpte jag en Bluesdriver som skulle ta över den rollen, men eftersom jag spelar gubbrock fick den bli dist istället med tubescreamern som leadboost. Men jag saknar fan DS-1:an ibland. Det blev lite geting och bara mellanregister ibland - speciellt som den distade ett redan komprimerat och distat tubescreamerljud - men om jag lyssnar på gamla liveupptagningar på Youtube så låter ljudet vildare och härligare. Kan jag tycka om jag fått en GT efter maten och känner mig gammal. Speciellt som man numera spelar enbart på hobbynivå, nån slags mellanchefsrock med en sångare som dock dessbättre lider av svårartat Lundellkomplex.

Nåja, jag drack en punk-IPA idag medan jag grillade. Och en sån där tysk pungöl på balkongen innan dess efter cyklingen. Mätt som en präst nu, fått grogg. Skål!
3557F45F-BF8C-494E-8611-DE9BF5746DD4.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Du har pedaler som sammanlagt är dyrare än din Epiphone. Köp en USA-strata ist. Den låter bra även i en Valvestate (höll på att skriva Line 6, men där får vi väl ändå dra gränsen...). Så kan du lägga pengarna på suröl istället.

PS. Jag har (hade) en DXR Phade 90 en gång, en original, och har lyckligtvis fått med den på en inspelad låt en gång. Men efter det fick jag lägga vintagetänket. Blir lätt att man börjar tro att låtarna blir bättre om man skrivit dem på ett Yellow Legal Pad som någon stackare fått köpa hem från LA, eller om man kladdat ner ackorden i ett äkta Mopeskineblock. Fan, i replokalen luktar det ju ändå sur ljumske och bränd telekabel. Och som gitarrist bör väl låtarna sitta utantill.
Men, i tider av appar och Rock n’ Roll reducerad till en kul grej har DS-1:an en viktig uppgift. Jag såg ändå Lemmys begravning live på en lokal bar så till den milda grad att jag ramlade av barstolen. Två gånger. Och jag kan bli mjältsjuk och gravt deprimerad av Mando Diao i bilreklam-soundet. Mer fuzz!

Hur smakade berkan?

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Italienskt, nytt i sortimentet. Behövs mer eurolager på hyllorna. 🤔
20210602_174401.jpg

Blev några av de andra nyheterna också. Ser väl mest fram mot Big League och Galgbacken. En lagomstark ipa för 15 spänn, kanske en ny dussinöl för kylen. Får se
20210602_172904.jpg

Drake Davis

Ny medlem
Innis & Gunn Rum Cask. Med ökningen av min inkomst har beloppet för hobbyen ökat betydligt. Nyligen, under krisen och lockdown, förstår jag att det finns allt mindre pengar kvar till hobbyer och underhållning och jag försöker investera alla pengar i affärsutveckling. Jag bestämde mig också för att ta ett företagslån, vilket kan hjälpa mitt företag, vilket jag läste om på webbplatsen https://foretagslan-finance.se/ Här kan du också hitta information om villkoren från olika banker. Kraven varierar mycket beroende på typ av företag.

Senast ändrad:

42Hz

Aktiv medlem
Italienskt, nytt i sortimentet. Behövs mer eurolager på hyllorna. 🤔
Visa bilaga 492893
Blev några av de andra nyheterna också. Ser väl mest fram mot Big League och Galgbacken. En lagomstark ipa för 15 spänn, kanske en ny dussinöl för kylen. Får se
Visa bilaga 492897
Plockade nästan precis samma produkter. :)

Menabrea funkade nu i solen...

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Två nya från ett mikrobryggeri jag följer. Den första var bättre än den andra, som vid första klunken var väl mycket säd/bröd/bränt socker - men det var nog bara skillnaden jag kände.
B0F4C553-DDD2-4F45-8EB9-5E0369C4AF49.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer