[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

GustafH

Aktiv medlem
40C9A97B-0162-4449-800C-9EBAB17350B8.jpeg

Lite småprovning så här på kvällskvisten. Kul grej och väldigt lokalt.

jesperC

Aktiv medlem
Lagrat på whiskyfat och prydd med "tuff" döskalle brukar inte vara något för mig.
Men då det handlar om en imperial stout från De Struise är jag beredd att bortse från sådant.
9b3852058896d52a8e4a13e544dace06_640x640.jpg

Kan tänka mig att den andra, den som lagrats på romfat, är ännu bättre

//j

Fishy

Aktiv medlem
Lagrat på whiskyfat och prydd med "tuff" döskalle brukar inte vara något för mig.
Men då det handlar om en imperial stout från De Struise är jag beredd att bortse från sådant.
Visa bilaga 500063

/
Sög i mig likadan nyss. Riktigt bra.
Kvar är spännande coffee club.

42Hz

Aktiv medlem
Visa bilaga 500063

//j
Oh, har inte öppnat mina ännu, pannepot-varianterna brukar ha en bränd ton som inte riktigt faller mig i smaken, var de så på denna?

jesperC

Aktiv medlem
De går ofta i samma stil så en överhängande riska att om du inte gillar den ena så kan det nog vara detsamma med denna andra. Denna bygger på deras "vanliga" Black Albert och att det lagrats på olika fat kommer ju inte göra någon enorm skillnad.
Samtidigt så funkar det även åt andra hållet för oss som tycker om ursprungsbryggden ;)

//j

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Gräddar pizzan med ett tunt lager riven mozzarella (och allt annat man vill ha på) och sen direkt ur ugnen lägger man på burratan och delar den som man känner. Fantastiskt.
Låter underbart, men jag förutsätter isf att du dricker ölen vid grillen/pizzaugnen - och sen ett enkelt italienskt rött till själva maten (som inte är en söt dubbelpress med spännande namn anpassade för svenska marknaden). Därefter, givetvis; GT.

heklamama

Aktiv medlem
En kall 25 cl Estrella på terrassen med utsikt över Pyrenéerna som ”apero”.

Passar perfekt efter dagens tdf äventyr.

1.kall
2. Ljus lager utan smakkomplex
3. 25 cl , hinner inte bli fickvarm.
4. Katalansk, om än bryggd på andra sidan gränsen.

À la vôtre 🍻 !

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer