[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Hjulning

Medlem
VARNING!! Tuborg Guld Passionsfrukt, överväger att anmäla Carlsberg för någon typ av misshandel.

Bilagor

• imgly_22794920883692810.jpg
    imgly_22794920883692810.jpg
    484.8 KB · Besök: 25

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Brukar ju alltid älska Grolsch (iaf i stilen ljus internationell lager men med lite karaktär och finess), med idag - ölsugen som få efter cykling och rep - kände jag den där ljuskrispigt brödigt störande bismaken (tänk Warsteiner på flaska). Så; har finölandet gjort en allt för känslig för varenda liten trubbighet och lågkvalitetsmarkör i enkel pilsner?
Provade en Holba på burk istället, med glas direkt från frysen. Tyvärr med samma njutningsstörande förnimmelse av ”fel”.
Fan, det var längesen jag övergick till att hellre vara nykter än att låta mig smaka av det flak Harboe någon hade fyllt baksätet med på väg till någon Springsteenkonsert - men vanlig raggarbärs skall väl gå ner när man är törstig?
Ergo: har vi ipat ihjäl oss?
PS. Vad skall jag köpa för lampa när min gamla gett upp? Gärna i kategorin ”Se och synas -bättre till medelbra” och helst under femhundralappen.
75905C43-4374-4758-9F46-5BB4396533C5.jpeg

42Hz

Aktiv medlem
Brukar ju alltid älska Grolsch (iaf i stilen ljus internationell lager men med lite karaktär och finess), med idag - ölsugen som få efter cykling och rep - kände jag den där ljuskrispigt brödigt störande bismaken (tänk Warsteiner på flaska). Så; har finölandet gjort en allt för känslig för varenda liten trubbighet och lågkvalitetsmarkör i enkel pilsner?
Provade en Holba på burk istället, med glas direkt från frysen. Tyvärr med samma njutningsstörande förnimmelse av ”fel”.
Fan, det var längesen jag övergick till att hellre vara nykter än att låta mig smaka av det flak Harboe någon hade fyllt baksätet med på väg till någon Springsteenkonsert - men vanlig raggarbärs skall väl gå ner när man är törstig?
Ergo: har vi ipat ihjäl oss?
PS. Vad skall jag köpa för lampa när min gamla gett upp? Gärna i kategorin ”Se och synas -bättre till medelbra” och helst under femhundralappen. Visa bilaga 521828

Oppigårds Deep (blond ale) är svaret! Fast det är ju snudd på finöl.. =)

Loftberg

Aktiv medlem
Årets kanske första weisse blev en lokal uppstickare från Stallarholmen, upphälld i nya glas från Kroken, signerat Nynäshamns Ångbryggeri. Till detta avnjuts givetvis Beverly Hills Cop-dängan Neutron Dance med Pointer Sister, och alla mina black metal t-shirtar fullständigt darrar utav skräck.
Skål!
20211104_210300~2.jpg

uandt

Aktiv medlem
Köpte den här på stämplingen i hållö ica och hinkade på tåget. Den var god
20211106_183220.jpg

Edit: sen drack jag sen barleyvinaren på burk som släpptes igår som jag släpat runt på i 20 mil. Blev lite för trött efter det för att fota burken men jag fryser inte längre i alla fall!

Senast ändrad:
Topp