[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Grimpeur

Aktiv medlem
Säkert kort efter en underbar dag. Njuter efter en heldagscykling i kortbyxor och kortärmat.
20220418_205257.jpg

Totteman

Aktiv medlem
IMG_20220423_164206.jpg

Jag gillar ölen från Nya Carnegiebryggeriet. De har flera goda.

Denna satt bra efter cykelrundan. Crossen funkade fortfarande fint...får se när och om det blir en grushåj eller en räser nån gång...jag är inte så kinkig, utan nöter pä det jag har...i svarta strumpor och ryggsäck om så krävs. Hade faktiskt en löparflarra i flaskstället för mina bägge 0,7 liters som är typ 20 år gamla lade av i april, asså nu. Båda två...måste fixa nya.
Skål på er.

DeLiQ

Aktiv medlem
Ja, denna kunde man ju dricka utan att att det kändes som man hade slickat en nytjärad båt som stått i rökrum hela sitt "liv". ;)
Jaha... kanske inte riktigt vad jag hoppades på då..?
Det är ju den salta, rökiga tjäran som är det bästa med Laphroaig.
Men den är säkert värd att prova i alla fall. Får bli en sväng till glasbanken å det snaraste.

spennare90

Medlem
Säkert kort efter en underbar dag. Njuter efter en heldagscykling i kortbyxor och kortärmat. Visa bilaga 550561
haha exakt ett sånt där glas har jag i mitt ägo, skulle kunna vara så att en kompis kan ha fått med sig den får en känd ölbar i Stockholm och lämnat den i min lägenhet :D Vart har du fått ditt glas ifrån? :D

spennare90

Medlem
Sitter här och tjurar lite med en Poppels Session IPA med bibsen på efter att ha åkt bil i ca 1.5h mot Borlänge för att vara uppe i tid till helgens SweCup men insett att jag inte hade min transponder med mig så fick vända och planera om med avfärd imorgon istället. Tur att man hade en öl att sura med iaf 😁🙈
D0FE36AD-ED54-4104-ABE6-A48C1AB83E77.jpeg

42Hz

Aktiv medlem
haha exakt ett sånt där glas har jag i mitt ägo, skulle kunna vara så att en kompis kan ha fått med sig den får en känd ölbar i Stockholm och lämnat den i min lägenhet :D Vart har du fått ditt glas ifrån? :D
Har också ett LaChouffe-glas, som jag inte köpt, fått av lill-brorsan som jobbade i krogsvängen ett tag. =)

DeLiQ

Aktiv medlem
Jag har 4 LaChouffe-glas. Det ingick ett glas per dubbelpack 75cl LaChouffe jag köpte dem i Belgien för några år sedan.

F.ö. så hade min LSB (LocalSystemBolag) 6 st Innis&Gunn Laphroaig-edition på hyllan. Jag köpte alla.

42Hz

Aktiv medlem
Jag har 4 LaChouffe-glas. Det ingick ett glas per dubbelpack 75cl LaChouffe jag köpte dem i Belgien för några år sedan.

F.ö. så hade min LSB (LocalSystemBolag) 6 st Innis&Gunn Laphroaig-edition på hyllan. Jag köpte alla.
Hehee, ska lägga en flaska på hyllan ett par år.. :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer