[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

PJF

Medlem
20220429_175603.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Provade Eriksbergs nya, men deras karaktär är fortfarande bättre. Speciellt på fat. Och sen den här. Fråga: är en ljus bock bara en ovanligt bra ”lager”, eller hur kategoriserar ni dem?
751D7C28-D00E-4867-9077-E1257111B828.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Har precis druckit TUBORG CLASSIC .
Vill inte beskriva smaken , vill inte beskriva färgen ,vill inte beskriva skummet och vill ALDRIG dricka mer ............
Har en kompis som bodde länge i Köpenhamn, och han föredrar Tuborg Classic. Aldrig förstått varför. Dansk öl är jävligt överskattad överlag, men det är klart att man tar sig en Tuborg och en Gameldansk när man är på plats, och sen ännu en Tuborg och en Bröndums till smørrebröna (även om jag hemma hellre tar ölen som fördrink och sen ett glas vitt till mastodontmackorna) - men aldrig för fan Classic. Smakar som en blandning av dy och Millenniums silverburkar. Brödig på fel gammalt franskbröd-vis, och helt vedervärdigt. Fy fan…

ooms

Aktiv medlem
En bock är väl bryggd för att ha högre alkoholhalt, uppåt 6.5-7% (inte som de svenska fulölen ”extra strong” som mest smakar busgrogg). En vanlig lager ligger kring 5%.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Blev lite halvbesviken på en Malbec-rosé precis, även om det alltid är trevlig att sippa rosa på balkongen i kvällssolen. Men, en gång för alla; rosé skall vara från Provence. Fick bli en sån här istället. Fan, jag tröttna aldrig. Om jag hade varit tvungen att välja mellan min fru och en öl - ja, då hade det blivit just den här ölen.
F06A8007-2C33-4070-B390-04C1406A5D77.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer