[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Oskar

Aktiv medlem
Japp!
BD8C6853-0160-415B-B8E7-00E5E1828AFA.jpeg

TobiasLj

Aktiv medlem
Gott med alla oktoberöl i flödet. Har besökt Theresienwiese ett flertal tillfällen, tyvärr allt för länge sedan, men att svinga ett eller tre Maß i Hippodrom eller Hacker är ett minne för livet 🍻

Själv håller jag mig till vatten i dag, testade denna i går och man bör kanske vara två 🤣
1663786775789.png

ooms

Aktiv medlem
Går väl att beställa på Systemet om man nöjer sig med 24 buteljer 😁
Ja, jävlar. När kom de in i beställningssortimentet? Münchenborna brukar ju alltid säga att den bästa ölen exporterar de inte, och därför har man normalt sett ytterst sällan hittat Augustiner utanför Tyskland.
Men 49kr flaskan och lång leveranstid kan ju vara ett sätt att fortsatt upprätthålla det😁

42Hz

Aktiv medlem
Ja, jävlar. När kom de in i beställningssortimentet? Münchenborna brukar ju alltid säga att den bästa ölen exporterar de inte, och därför har man normalt sett ytterst sällan hittat Augustiner utanför Tyskland.
Men 49kr flaskan och lång leveranstid kan ju vara ett sätt att fortsatt upprätthålla det😁
Många betalar ju 90:- för en sunkig lager på krogen så ~50:- flaskan är ju överkomligt, synd på kollikravet bara. :/

ooms

Aktiv medlem
Jag beställde Hofbräu och Schneider Weisse i kollin för några år sedan. Hofbräu finns ju i standardsortimentet numer, även Schneider iofs, men det är deras Festbier, inte Schneider Original som är den man vill ha - världens bästa weissbier😊

Topp