[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Olzin

Aktiv medlem
image.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Riktigt fin. Och jag gillar att stout med smak inte överdriver. Står det kaffe eller choklad på etiketten betyder det ofta att en barista förgripit sig på hon med urringningen i chokladfilmen härom året. Här är vi fortfarande i öl-land, och ingen pratar om ”passar till chokladtårta”… (Äter man chokladbaserad dessert vill man ha friskt sött dessertvin, och sen avec och GT - inte bärs.) För övrigt har jag bytt stora klingan, och fick mig en Pale Ale efter det. Gött att jobba hemma.
EDDE9E15-91D0-4AB5-9186-D82DD4052AEA.jpeg

ooms

Aktiv medlem
Ni har väl f.ö. noterat att det bara är de sex Münchenbryggerierna som får använda ”Oktoberfest”. Alla andra bayerska bryggerier måste kalla sitt öl för bara ”Festbier”. Ordnung muss sein!

TobiasLj

Aktiv medlem
Det är något speciellt med hösten, en årstid jag ser fram emot. Kvällarna blir mörkare och det är helt plötsligt ok att sjunka ner i soffan redan efter middagen, skogen är inte bara grön utan sprakar i fina färger 🍂, doften när det torra sommardammet lägger sig och stigarna blir blöta igen... Listan kan göras lång men en av de allra bästa sakerna är att sommarens blaskiga lager byts ut mot något i en helt annan division 😊
Skål 🍻
1665081773813.png

Topp