Har du den där träbiten bara för att luta kapsyler mot, eller har den något annat användningsområde också?Julen är snart över, bäst att passa på. 😁
Visa bilaga 595076
Gissar att det är en flasköppnare?Har du den där träbiten bara för att luta kapsyler mot, eller har den något annat användningsområde också?
Det är ju ölöppnöröön! 😁Har du den där träbiten bara för att luta kapsyler mot, eller har den något annat användningsområde också?
0.3% vad förväntade du dig?😇Rakt ner i vasken. Förra ölen jag hällde ut var nån äcklig lime öl men den här var ännu värre
Visa bilaga 595776
snyggt! nästa gång får du fota undersidan av träklossen så får vi se hur den ser ut under 😀Trevlig första advent!
Visa bilaga 595778
Jag har en nästan likadan, och den brukar jag stoppa upp i rööööva. Enna. (Skål, GT.)Det är ju ölöppnöröön! 😁
Bra där. Kvibille Ädel är fan så mycket bättre än den dyrare och mer intetsägande gräddädel, och får du den skuren över disk så är det en helt annan ost än de där trekantiga legobitarna som skramlar runt på Konsum. Riktig blåmögelost från Frankrike eller Italien är givetvis bättre, men just på pepparkakor till glöggen är den enkla på tub (typ Kavli) nästan bäst. Det är väl nått med konsistensen.
Icket, som en old fashioned i öl tappning. Ale lagrad på bourbon fat med apelsin och körsbär.Är det en suris?