Bra start på dagen 🙃
Finns visst 21 st i Ludvika nu, så de tog väl hem en låda om 24 st och sprättade upp den i butiken.Lyckades beställa en 33cl flaska Tripel Karmeliet trots att det tydligen är kollikrav på systembolaget. :)
Trodde inte jag skulle få ut en då de ringde och undrade om jag ville betala för 20st, hade jag haft råd så skulle jag gjorde det, då det är en av mina top tre favoriter.
Satt fint till grillningen idag!
Visa bilaga 616721
Va, där det sant? De sa att dom inte kunde sälja det eftersom det var kollikrav, får nog ta och köpa några till! :)Finns visst 21 st i Ludvika nu, så de tog väl hem en låda om 24 st och sprättade upp den i butiken.
Eftersom jag själv härstammar från kommunen. Så vill man så gärna att de ska vara bra. Men det är inte bra. :(
Lyckades beställa en 33cl flaska Tripel Karmeliet trots att det tydligen är kollikrav på systembolaget. :)
Trodde inte jag skulle få ut en då de ringde och undrade om jag ville betala för 24st, hade jag haft råd så skulle jag gjorde det, då det är en av mina top tre favoriter.
Satt fint till grillningen idag!
Visa bilaga 616721
Olika yeast tribs behöver oxidation för att ge en upplevelse.Är det en grej med belgare att det ska vara så mycket skumkrona när man häller upp den i glaset ? Eller är det typ oundvikligt? Dricker inte den sortens öl..
Tja, vissa skummar så fort man öppnar flaskan/burken så man får hälla upp snabbt om man vill vara rädd om dropparna. :)Är det en grej med belgare att det ska vara så mycket skumkrona när man häller upp den i glaset ? Eller är det typ oundvikligt? Dricker inte den sortens öl..
Hehe den duger efter 8 mil körning på stranden
Deras altbier dricker jag ofta.Eftersom jag själv härstammar från kommunen. Så vill man så gärna att de ska vara bra. Men det är inte bra. :(
Vad heter den?Deras altbier dricker jag ofta.
Riktigt trevlig. Smaker och nyanser som en IPA, men ändå en pilsner. Alltså utan humletyngden. Kan man säga så?
Visa bilaga 616877
Ayinger på Ica Maxi, då måste man ju testa!
Visa bilaga 614462
Det var dock den dyraste och minst goda Ayinger jag smakat. 😐
GryVad heter den?
Fin kise! Kss, kss, kss…
Kan kan man väl men en bra pilsner ska ju vara välhumlad.Riktigt trevlig. Smaker och nyanser som en IPA, men ändå en pilsner. Alltså utan humletyngden. Kan man säga så?
Visa bilaga 616877