me.I.am
Aktiv medlem
[OT] Vilket kylskåp skall jag köpa? (gärna hyfsat aktuella omdömen)
Skall köpa nytt kylskåp. Elgiganten är det som gäller, av flera anledningar. Budget runt 10K, kombi och 203 högt
Har kollat en del och det har utkristalliserats två kandidater:
www.elgiganten.se
www.elgiganten.se
Just nu lutar det åt LG.
Har läst genom recensioner (hos Elgiganten) för de olika märkena, inte just för aktuella modeller utan för att få ett intryck av kvalité för märkena.
Tycker LG och Samsung får bäst recensioner, med "bäst" menar jag minst negativa (i %), och man får lite känsla av hur märkena hanterar reklamationer.
Samsung: fler klagomål på ljudnivån
LG: fler klagomål på både behovet av reparationer, och hur lång tid det tar att fixa.
Samsung
+ 7L större frys
+ Snyggare design
- Flera som klagar på ljudnivån
- Samsung verkar hantera reklamationer dåligt (främst då för ljudnivå, men svårt att säga om det är berättigat)
LG
+ Bättre kylning av varor i dörren (kanske bara finess på papperet)
+ Mindre klagomål på ljudnivån (osäkert)
+ Högre ranking hos EcoVadis (ingen aning om det är värt något)
- Fler klagomål på att den slutar fungera (osäkert)
Om bägge skulle ha låg ljudnivå och inte implodera så tror jag att jag skulle välja Samsung dock.
Någon med erfarenhet av Samsung resp. LG? mest med tanke på ljudnivån.
Har kollat en del och det har utkristalliserats två kandidater:

LG kylskåp/frys GBB72PZEGN - Elgiganten
LG kylskåp/frys GBB72PZEGN har en hållbar och effektiv matförvaring. Kombiskåpet har ett kylskåp på 277 liter och en frys på 107 l

Samsung kylskåp/frys RL38T675DS9EF (stål) - Elgiganten
Välj Samsung kylskåp/frys RL38T675DS9EF för att hålla alla dina matvaror fräscha. Du får en imponerande kylkapacitet på 276 liter
Just nu lutar det åt LG.
Har läst genom recensioner (hos Elgiganten) för de olika märkena, inte just för aktuella modeller utan för att få ett intryck av kvalité för märkena.
Tycker LG och Samsung får bäst recensioner, med "bäst" menar jag minst negativa (i %), och man får lite känsla av hur märkena hanterar reklamationer.
Samsung: fler klagomål på ljudnivån
LG: fler klagomål på både behovet av reparationer, och hur lång tid det tar att fixa.
Samsung
+ 7L större frys
+ Snyggare design
- Flera som klagar på ljudnivån
- Samsung verkar hantera reklamationer dåligt (främst då för ljudnivå, men svårt att säga om det är berättigat)
LG
+ Bättre kylning av varor i dörren (kanske bara finess på papperet)
+ Mindre klagomål på ljudnivån (osäkert)
+ Högre ranking hos EcoVadis (ingen aning om det är värt något)
- Fler klagomål på att den slutar fungera (osäkert)
Om bägge skulle ha låg ljudnivå och inte implodera så tror jag att jag skulle välja Samsung dock.
Någon med erfarenhet av Samsung resp. LG? mest med tanke på ljudnivån.