Det svarta testet ser ju klart bättre ut. Där kan det fortfarande vara för låg temp tror jag.Brukar vara olika på olika filament och står oftast på rullen men jag har fått bra resultat mellan 190-210 på PLA. Har inte printat med annat mtrl…
Måste ju MINST ge vinst på 0.3sec/km! =)
Ser ut som att du har lite problem med ojämn extrusion.Tänkte jag gör lite småprojekt (verkstadsorganisering) för att fortsätta trimma printern och kontrollera funktionen, innan jag går vidare.
Men hepp. Problem igen. Massa stringing och man ser "svaga" lager. Måste uppenbarligen fortsätta felsöka.
Visa bilaga 590071
Tack! Ender 3 V2, stämmer det :)Ser ut som att du har lite problem med ojämn extrusion.
Ser ut som en Ender 3 (v2?), min blev riktigt bra först när jag bytte slangen mellan extrudern och huvudet.
Men, innan man börjar byta ut saker, har du kikat på denna?
Tycker den har vart hjälpsam på min resa, iallafall med vissa problem.
Kan vara det dummaste jag sett
Riktigt bra! Hur är det TPU vs miljö, behöver man fläkt som med ABS?Passar nästan lika bra i symaskinstråden men det blev här. Har lekt lite med tpu och insett vilket kul material det är. Fötterna på min gröna fina Husqvarna var i dåligt skick, "Ender 3 to the rescue ". Fick bli några pluggar till styret också nu när det var dags att byta till skumhandtag på cykeln...
Har du lekt med tanken på att göra egna mönsterkapslar också?Passar nästan lika bra i symaskinstråden men det blev här. Har lekt lite med tpu och insett vilket kul material det är. Fötterna på min gröna fina Husqvarna var i dåligt skick, "Ender 3 to the rescue ". Fick bli några pluggar till styret också nu när det var dags att byta till skumhandtag på cykeln...
Vi kör ett par 'billiga' Prusa minis på jobb som har presterat mycket väl, väl värd pengarna skulle jag säga. Var lite tveksam till en början men utskriftskvalitén är braVad ska jag kika på för instegsapparat? Testade att googla några av era i tråden och det skiljer ganska mycket i pris på de olika som jag kunde se på bild.
Helt odramatiskt att printa med det materialet som jag testat (Addnorth Easyflex). Behövs ingen extra fläkt pga lukt eller så. Om du tänkte på kylfläkt var det 100% kylfläkt från lager 2.Riktigt bra! Hur är det TPU vs miljö, behöver man fläkt som med ABS?
Grym symaskin också, lite avis
Har inte testat, blir mest raksöm eller sick-sack. Borde gå bra att printa!Har du lekt med tanken på att göra egna mönsterkapslar också?
Jag vet inte vad man egentligen skulle ha dom till, men men, det kanske går :p
Behöver laga min maskin först, sen är jag sugen på att testa.
Tack, googlade någons printer och den låg norr om 10'. Kändes inte som en ingångspryl att testa med!Vi kör ett par 'billiga' Prusa minis på jobb som har presterat mycket väl, väl värd pengarna skulle jag säga. Var lite tveksam till en början men utskriftskvalitén är bra
Det där såg snyggt och bra ut. Jag köpte en SKS MudRocker, men den var för klen, så den slog mot däcket så fort man satsade lite mer, så det blev en Mudhugger istället på nya hojen oxå. Men SKS koncept med kardborreband verkade bekvämt. Det där ser ju ut som det bästa av två värdar.Adaptermojäng för att slippa härja med 12 buntband varje gång man vill sätta på bakstänkan (Mudhugger).
Nu kan man sätta dit och ta loss den på trettio sekunder. 👌 Undersidan matchar radien på mina ramrör och jag har klistrat dit tunn gummiduk så det inte ska glida.
Visa bilaga 600739
Jag kan langa upp .stl-filen om du kan hålla dig till imorgon. Dock är det nog läge att ändra radien på undersidan om du inte råkar ha samma diameter på dina sadelstag som jag har.Det där såg snyggt och bra ut. Jag köpte en SKS MudRocker, men den var för klen, så den slog mot däcket så fort man satsade lite mer, så det blev en Mudhugger istället på nya hojen oxå. Men SKS koncept med kardborreband verkade bekvämt. Det där ser ju ut som det bästa av två värdar.
Kan du lägga upp en bild från en annan vinkel och/eller nån bild på hur du gjort så jag kan planka idén utan att "uppfinna hjulet" igen själv...?
Gorillatejp! 😁Edit/tillägg: Vad har du gjort förlängningen ner mellan sadelstagen av?
Placerar man den med ytan som ligger an mot mudhuggern som botten borde överhängen bli måttliga och om den ser ut som jag tror i genomskärning klarar man sig förmodligen utan stödstrukturer även med FDM.Jag kan langa upp .stl-filen om du kan hålla dig till imorgon. Dock är det nog läge att ändra radien på undersidan om du inte råkar ha samma diameter på dina sadelstag som jag har.
Sen vet jag inte hur det funkar att printa den där med filamentskrivare. Jag har gjort det här som CAD-övning på jobbet och printat med SLS, så då har man ju full frihet utan att behöva support i hål och sånt. Hålen för både buntbanden och remmarna är kurvade invändigt liksom.
Jag tänkte nylon med kolfiberhack och PVA som support.Placerar man den med ytan som ligger an mot mudhuggern som botten borde överhängen bli måttliga och om den ser ut som jag tror i genomskärning klarar man sig förmodligen utan stödstrukturer även med FDM.
Den orienteringen gör också att den något sämre vidhäftningen mellan lager blir ett mindre problem.
Vote schysst! stl:en kan jag ju kika på åt alla håll och igenom. Det ger ju mycket bra överblick 😀Jag kan langa upp .stl-filen om du kan hålla dig till imorgon. Dock är det nog läge att ändra radien på undersidan om du inte råkar ha samma diameter på dina sadelstag som jag har.
Sen vet jag inte hur det funkar att printa den där med filamentskrivare. Jag har gjort det här som CAD-övning på jobbet och printat med SLS, så då har man ju full frihet utan att behöva support i hål och sånt. Hålen för både buntbanden och remmarna är kurvade invändigt liksom.
Gorillatejp! 😁