OT Visa din favoritölöppnare

sikkel

Aktiv medlem
Lägg upp en bild på dina favorit ölöppnare. Gärna med en liten motivering.

Denna Stokley har alltid funnits i sommarstugan. Den är från den tiden man gjorde hål i ölburkarna med öppnaren.
DSC_0835.JPG

Senast ändrad:

mzi

Aktiv medlem
Alla svenska burkar från 1955 fram till 1964 var av flat top typ. Ofta var det olika tryck på locken, antingen instruktioner om hur burken öppnas eller ölmärkets namn. Locket var avsett att öppnas med en speciell öppnare men ofta användes konservburksöppnare, kniv, mejsel eller vad som fanns till hands. Detta var förstås inte så praktiskt som man skulle kunna önska och kan vara en anledning till att det dröjde för ölburken att bli populär.

heffe

Aktiv medlem
En gillar ju kapsylöppnare, och har en del varianter, men är nog mest nöjd över mitt senaste inköp. Det blir ju sällan fel med mässing.
20200811_003619-01.jpeg

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Favorit och favorit, men den här snodde jag från Vilbergens Bowling för typ 20 år sedan. Jag tyckte väl det var coolt att ha en kapsylöppnare i nyckelknippan när jag var grabb, men sen har den bara följt med i alla år. Lite oklart varför egentligen, men jag tänker att den får fortsätta haka på! En och annan flaska har den ju öppnat genom åren. :D

kapsylhistoria.JPG

PKJoacim

Aktiv medlem
Det här är min favoritöppnare. Lite stor och klumpig kanske så den bor i garaget. Man kan även använda den för att lossa och skruva dit pedaler om det kniper.
C852F013-B0CF-4BFB-8A3A-2E097C3DBCF9.jpeg

Bonzo

Aktiv medlem
Den är inte särskilt bra, men den är väldigt snygg och ligger bra i handen så jag envisas med att fortsätta använda den.
image.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer