[OT] Visa din gröt

WSMC

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Visa bilaga 402022
3,5 nävar havregryn (ca 100 gr), 1 näve russin, lite torrmjölk, 100 gr mjölkchoklad och till sist hjorton. Anbefales!
Hittade två miniplopp i cykelryggan, och inspirerad av denna bild testade jag det i havregrynsgröten i morse.
Tyvärr måste jag säga att det blev lite i sötaste laget för mig. Kan ha berott på att jag även ringlade lite flytande honung på kalaset.
Jaja, får testa vidare framöver.

knaper

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Hittade två miniplopp i cykelryggan, och inspirerad av denna bild testade jag det i havregrynsgröten i morse.
Tyvärr måste jag säga att det blev lite i sötaste laget för mig. Kan ha berott på att jag även ringlade lite flytande honung på kalaset.
Jaja, får testa vidare framöver.
Beklagar din dåliga erfarenhet. Kanske måste man lägga om kosten till det sämre under lång lång tid för att klara så mycket sött på en gång.
Får se om jag prövar med Kvikklunsj imorgon bitti.

glitch

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Idag blir det 4-korns kross med banan, ägg och lite vaniljkvarg.
20200401_064751.jpg

Hittills största gamechangers i min grötresa har varit:
- koka med mosad banan i
- kasta i ett ägg
- vallmofrön
- mixa havrekross med vanliga havregryn för mer tuggmotstånd

[OT] Visa din gröt
Kör bara på overnight oats nu. 1dl havregryn 1/2 portion chockladprotein pulver. 1dl mjölk och i kylen över natten. Smidigt och gott. Toppar med valnötter eller russin.

aki

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Bas: 25 g havregryn (0.5 dl), 5 g chia, lite salt, en knapp dl vatten på låg effekt 2 min i mikron. När det är klart, blanda i 20 g koksolja.
Topping: banan eller äpple, kanel, mandel, lite agave.
Till sist: iKaffe eller komjölk och gärna en skvätt vispgrädde

Bilagor

rödblå

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Har alltid haft lingonsylt på havregrynsgröten. Har trott de är ganska standard, tills jag nyligen lärde att äppelmos är mycket vanligare.

glitch

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Nyfiken: vad är tricket med att göra gröten i ugn? Och hur gör du?
Mest att det är kul att variera och att jag vaknar tidigt så här års så då kan man lila gärna lägga orimligt mycket tid på fixa frulle när resten sover 😄
Sök på baked oatmeal

Tant_Trek

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Mest att det är kul att variera och att jag vaknar tidigt så här års så då kan man lila gärna lägga orimligt mycket tid på fixa frulle när resten sover 😄
Sök på baked oatmeal
Aha, blir en mashup av gröt, pudding, paj, kaka? Sparar upplägget till "när jag tröttnar på den vanliga gröten"! Tack!

Fishy

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Slänger upp bild på en komplett frukost innan landsvägsrundan.

Gyllenhammars övernatten-havre som gottat till sig i fet mjölk från Kåhögs gård tillsammans med kakao. Till det Brämhults morotsjuice, fröbröd med en stinkande brie och Zoegas Skånerost. Frukost är det bästa målet på dagen, helt klart.
C0715F42-3907-430D-AA26-36C986852DD0.jpeg

SGS

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Har alltid haft lingonsylt på havregrynsgröten. Har trott de är ganska standard, tills jag nyligen lärde att äppelmos är mycket vanligare.
Märkligt. Har inte folk sett Alfons Åberg? 🤔

Förövrigt är jag mest fascinerad över hur lite mat en del verkar klara morgonen på. (OK, är väl mest avundsjuk).

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Sök på baked oatmeal
Provade till lunch idag och det var riktigt gott!
D90C9A5F-C00D-49CD-B29F-0C60BC4FD90D.jpeg

jongus10

Medlem
[OT] Visa din gröt
20200507_075005.jpg

Havrekross,rågflingor,helt bovete 1dl totalt + kokosolja och en näve mullbär
Toppas m gurkmeja kardemumma kanel o blåbär
Koka ihop på kvällen o stå till sig över natten

Tant_Trek

Aktiv medlem
[OT] Visa din gröt
Glömde fota, men det var ingen snyggegröt...
Körde 0,75 dl havregryn, 0,5 dl rågflingor, snabb mixning till småbös, lite chiafrön, salt och 2 dl vatten. Kokade ihop väldigt snabbt, plaskade i 0,5 dl vatten ytterligare. Äppelmos och kardemumma. Mmm!

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer