[OT] Visa din stenbro och träbro bild :)

Reedyn

Aktiv medlem
Mullsjö, gammal träbro (Stråkensbron) med ny tågbro över.

57.91634° N, 13.84049° E

Gustav-Lindqvist_2020-05-23_R8-36.jpg

A-N

Aktiv medlem
20200826_172315.jpg
20200826_172153.jpg
20200826_172653.jpg

Okej, det är andra gången jag visar den här bron men de här bilderna tyckte jag visade den och omgivningen mycket bättre. Vittsjö. Försökte också under en kall och regnig höstkväll ta lite "häftiga" bilder på samma plats men höll på att trilla i plurret och fick bara värdelösa bilder, leriga kläder och ett antal blåmärken med mig hem.

feeblesmith

Aktiv medlem
Tre nya idag!

Gillar framförallt sista där, ett enormt stenblock utgör horisontaldelen (heter säkert nåt fint på brolingo)

Visa bilaga 483588
Det som går över något kallas överbyggnad och kan ha olika bärande principer vilket oftast ger namnet. I detta fall är det en platta, den enklaste av brotyper.
Plattbroar av sten är alltid kul att hitta, ser ut som det en gång funnits 3 (om än korta) spann på denna varav det högra spannet rasat?

LWB

Aktiv medlem

jarek996

Aktiv medlem
Jag planerar mina resor med hjälp av MAPY.CZ , och det har hänt några gånger ( Albanien ) , att bron var INTE på plats ( semester , begravning ? ) !!!
En gång kostade mig det , 75 km extra .
Nån gång bron var på plats , men utan en sektion ( i mitten övanför vattnet ) .

BFS

Aktiv medlem
Jag planerar mina resor med hjälp av MAPY.CZ , och det har hänt några gånger ( Albanien ) , att bron var INTE på plats ( semester , begravning ? ) !!!
En gång kostade mig det , 75 km extra .
Nån gång bron var på plats , men utan en sektion ( i mitten övanför vattnet ) .
Verkar vara läge för bikerafting i de breddgraderna.

Topp