[OT] Visa din stenbro och träbro bild :)
Det går att cykla (dvs. inget cykelförbud os.), åtminstone gick bra ungefär 10 år sedan. Jag tror det var ganska lugnt med trafik längst 13:n norrut i slutet av juni, men troligen finns det trevligare ruter för en fatbike.Yonna sa:Wow! Vad häftigt!Berk sa:Låtefossen
Går det att cykla på vägen eller är det för mycket trafik? Skulle gärna cykla dit!
En bild till. :) Men jo, vattenfallet var riktigt imponerande.
Haukelivägen menar du E134 (sträckning utan nya tunnlar), eller någon annan även äldre väg?Berk sa:Finns flera vattenfäller på den vägen. Tror att det går att cykla om det inte är juli eller augusti. Googlade lite och det verkar att gamle Haukelivegen är körbart. Den är riktigt imponerande. Bilden är tagit var gamla vägen skiljer sig från den nya och det verkar som en månlanskap.
Ovanpå Røldalstunnelen. (Där i fjärran är en bro, troligen stenbro, så det är en ontopic bild, eller hur? :-) )
Det är iaf fin väg att cykla, uppochner, inte mycket trafik, men ganska vanlig asfaltväg. Och vill man försätta dalen norrut mot Odda och vidare, då går det ändå inte att undvika 13:n, eller? Tidigt i sommar (vilken är annars bra -- vattenrika vattenfall och mindre trafik kanske) är det bra att kolla först om passet är plogad. Jag var där 24:e juli och då var det bra (dock tvåmeterhöga snökanter längs vägen), men ett par år senare var vägen stängd mer eller mindre samma dag i året (fick jag höra) ... vet inte om det finns en regel man kan lita på. Korrigering: jag kollade fel, det var ungefär två veckor tidigare (mer som början av juni) då, när passet var stängt.
Senast ändrad: