[OT] Visa din stenbro och träbro bild :)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Här var det en bro över lärjeån, den var vinglig redan för 40år sedan när jag gick över den sist.
Visa bilaga 407046
Haha, vi gick förbi där idag. Förra gången skulle vi gå över där så gick tjejen över men inte jag :/ så kan det vara. Men jag visste ju att det finns en övergång lite längre fram ändå :) kudos till er som vågar gå över! :)

Yonna

Aktiv medlem
Wow, fantastik bild! :love:

Försöker ofta ta bilder under en bro men det är inte lätt i en packraft, framförallt inte i strömmande vatten. Det behövs två händer för att ta fram kameran och trycka på knappen, och en packraft är som löv i vinden, den ligger aldrig still. Så efter några sekunder snurrar båten runt och runt, vattnet tar den med sig och snart ligger man på sten eller i ett träd. Eller krockar mot bron :)

Här ett försök att fota under en bro, alltså en bildserie för allt gick så jättefort :)

P1130929.jpg

Bron är plötsligt där så jag tog snabbt en bild innan båten skulle snurra som galen runt. Vill inte ha fatbikes tjocka hjul på bilder men det är tyvärr ofta omöjligt.

P1130930.jpg

Vattnet tog snabbt båten med sig och jag försökte ta bilder medan jag också försökte hålla skeppet i mitten av bron, undvika att fatbiken krockas mot brons stenar, böja mitt huvud på rätt ögonblick och hålla fast paddeln för ett vikingskepp utan åror är som Lucky Luke utan häst och det är ju otänkbart.

P1130931.jpg

Men allt går så fort i strömmande vatten ..

P1130932.jpg

.. så efter en millisekund var jag på andra sidan bron.

P1130933.jpg

Förstås utan några bra bilder, och framförallt inte från brons undersidan :)

P1130934.jpg

Yonna

Aktiv medlem
Kameran är vattentät hoppas jag 🙈
Näää, inte riktigt. Men jag har den i en vattentät påse i båten och när jag tar bilder är det sak att inte tappa den i vattnet. Men den sitter fast runt handleden och hittills går det alltid bra, så ingen fara :)

Intressant bro, vilket hafsbygge. Måste vara en ganska ny bro.
Jag paddlade Rottnan, en 110 km lång älv som börjar i Norge (Finnskog) och mynnar ut vid Rottneros i Värmland. Bron är Vittjärnsbron i Vittjärn, årtal 1870 och den är 35m lång, 4.5m br och 3.5m hög. 🤓
Enligt https://www.stenvalvbroar.se/ och https://www.stenvalvbroar.se/värmlands-län/torsby-29495692

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Den här räknas väl knappt. Men ändå. En liten bro här hittade jag nära hemmet. Stötte på inte mindre än tre stigar åt varje håll. Snacka om beslutsångest. Började på den högra, kom ner på den mellersta igen och sedan tog den vänstra som ledde ut ur skogen :) kul med lite nya fynd i hemskogarna.

IMG_20200403_150452.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer