[OT] Visa övergivna bilar (gärna i skogen), hus, båtvrak och annat gott och smått

kontorsråttan

Aktiv medlem
[OT] Visa övergivna bilar (gärna i skogen), hus, båtvrak och annat gott och smått
Mitt ute i ingenstans i Finland. Det porlade litet om bäcken, men något kvarnhjul hade den inte på långa vägar dragit runt idag.
20210717_101808.jpg

Aktiv medlem
Mitt ute i ingenstans i Finland. Det porlade litet om bäcken, men något kvarnhjul hade den inte på långa vägar dragit runt idag.
Visa bilaga 501323
Vattenrännan fattas. Man dämde upp en damm längre upp i skogen och ledde vatten i en ränna ned till vattenhjulets överkant. Sista stödet för rännan finns kvar. I bäcken rann vatten man inte använde till kvarnen.

retrieverdog

Aktiv medlem
En bakskärm från något scooterliknande som vuxit fast i en sten. Har hittat fler delar från den, men inte tillräckligt många för att ta hem som renoveringsobjekt. :D
1627049674580.png

BFS

Aktiv medlem
Då jag kom ut från den igenvuxna traktorstigen (med min ss-racer) möttes jag av denna:
20210812_151237.jpg

Den var dock inte riktigt övergiven. Ägaren pysslade med ett älgtorn i kanten av en myr en bit bort. :)

Berk

Aktiv medlem
Varför slänger folk en husvagn, med regskylt, på en parkering vid en naturreservat. Den finns redan en uppmaning för att tar bort den. Kan staten/kommunen inte får betala ägaren för att tar bort och skrota husvagn, och boter?

334.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Det här är ett märkligt ställe. Mitt i Partille (nåja, nästan iaf, mellan centrum och tågstationen. Vilka inte är så långt ifrån varandra), ligger ett område som är helt övergivet och förfallet. Nu har det gott kommit upp lite växter och bänkar där! Riktigt skumt, man undrar ju vad de har för planer där!? Väldigt fina lokaler så det vore riktigt synd att riva dem. Men hur som helst, såhär ser det ut.

Man går från centrum över bron här, så ligger tågstation till vänster och detta till höger.

IMG_20211004_173606.jpg

Så kommer man fram till gården där då...

IMG_20211004_173714_1.jpg

IMG_20211004_173752.jpg

Kikar man in genom (krossade) fönster kan det se ut såhär (som gjort för urban exploring)

IMG_20211004_173830.jpg

När man sedan fortsätter förbi på andra sidan ser långsidan ut såhär:

IMG_20211004_174004.jpg

Egentligen en riktigt härlig pärla, gör sig extra bra nu i höstfärgerna :)

perzzon

Aktiv medlem
Tyvärr ingen aning. Tror bara jag var där en gång och bara i ett eller två rum.
Det stod flera projektbilar där då.

Dillen

Medlem

Lars.E

Aktiv medlem
Vad är detta för konstig vagn som är smal fram och bred bak?
Jag hittar ingen liknande på google och tänker att happy vet allt som google inte vet.

IMG_20211008_171052.jpg
IMG_20211008_171140.jpg
IMG_20211008_171130.jpg

weldion

Aktiv medlem
Vad är detta för konstig vagn som är smal fram och bred bak?
Jag hittar ingen liknande på google och tänker att happy vet allt som google inte vet.

Visa bilaga 517332 Visa bilaga 517333 Visa bilaga 517334
Gissningsvis någon som byggt på ett gammalt släpundere och inte brytt sig om att hålla samma bredd bakifrån och fram.
Alternativt att lastmåttet bak har varit det viktiga och sedan bara passat på att utnyttja ytan framåt utan att lägga ner någon extra arbetsinsats på symmetrin.

A-N

Aktiv medlem
20211102_142606.jpg
En mur bredvid en stig. En bit över 3 meter hög och 1,5 meter tjock.

Topp