[OT] Visa övergivna bilar (gärna i skogen), hus, båtvrak och annat gott och smått

UrTomas

Aktiv medlem
[OT] Visa övergivna bilar (gärna i skogen), hus, båtvrak och annat gott och smått

sih

Medlem
Jag visste att jag hade en bild någonstans. Men jag kanske borde varit lite närmare, tror jag fokuserade på stigen. Får kanske försöka hitta tillbaka.
20170414-1442-IMG_20170414_144223897-Redigera-2.jpg

WSMC

Aktiv medlem
Helt riktigt. Jag svamlar visst mycket idag. -56 hette modellen 444K. Det är jag som blandat bort mina bokstavskombinationer på gamla PV-modeller.

Det är nu många år sedan jag hade en PV544B som hobbybil, men på den tiden hade jag bättre koll på bokstäverna och vilka årsmodeller de motsvarade.Visa bilaga 404929
Min morfar köpte bilen ny i början av 1961 och jag hade den som min första hobbybil från -87 fram till jag sålde den någon gång under -93 eller -94.
Fin PV544B.
Har du någon aning om vad en sån ligger på i inköp i dagsläget?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Postade ju dessa i min egen tråd, men alla läser ju inte den så postar här också då det ändå passar in. :D Gamla båtvrak som fått ligga kvar. Det större till höger där heter M/S Legend och var ett kryssningsfartyg från Finland.

2020-02-11_1.JPG

2020-02-11_2.JPG

DeLiQ

Aktiv medlem
Fin PV544B.
Har du någon aning om vad en sån ligger på i inköp i dagsläget?
Ingen aning om hur prisnivåerna är, men det kanske finns info på Svenska PV-klubben's forum. Jag vet bara att jag sålde min alldeles för billigt. Han som köpte den av mig sålde den vidare. Nu rullar den i Finland.

Yonna

Aktiv medlem
Det är min favorittråd! Härliga bilder! 😍

bertone

Ny medlem
Kunde inte hitta en happy bilkyrkogårdbildtråd, så posta gärna dina bilskrot eller konstiga-fordon-i-skogen-bilder här. Ska börja med några som jag postade i happyraft-tråden :)

Edit. Jingely har en bättre idé: "en tråd med bilder på övergivna bilar, hus och annat smått och gott vore kul!" Så ska ändra trådens namn :)

Visa bilaga 404775

Visa bilaga 404776

Visa bilaga 404777

Visa bilaga 404778

Visa bilaga 404780

Visa bilaga 404782

Visa bilaga 404783

Visa bilaga 404784
Så häftiga bilder

Sambal Oelek

Aktiv medlem

Yonna

Aktiv medlem
Älskar när naturen tar tillbaka platser.
+1000!
De är ofta inte lätt att hitta men med en terrängcykel plus rätta skor (och född med en stor äventyrkänsla) kan det hända att man plötsligt står mitt i ett helt bortglömt ställe. Härligt tycker jag :)

Och ibland har man tur. Jag var t.ex på långcykeltur förra veckan och hittade de här övergivna härligheterna i bara några timmar:

P1160578.jpg

P1160595.jpg

P1160575.jpg

P1160592.jpg

P1160618.jpg

P1160622.jpg

Vet inte så bra vad byggnaden hade varit förr. Men den hade iaf ett hjul i vattnet.

P1160623.jpg

P1160624.jpg

Henrik_E

Aktiv medlem
med tanke på sista husets form skulle jag gissa sågverk snarare än kvarn.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer