Supertramp_
Ny medlem
[OT Voodoo-HIFI ] Högtalarkabel mm (Varning! innehåller inlägg av folk med övernaturliga förmågor)
Kanske finns det någon cyklande "HIfi-bög" här på Happy som kan svara på följande (annars får jag väl ta och regestrira mig på något HIFI-forum)?
Jag och frugan håller på att planera ny möblering av vardagsrummet. I detta ingår införskaffande av ny högtalaranläggning.
Vissa medlemmar av famlijen vill till varje pris undvika att ha en synlig subwoofer. Skulle det fungera att ställa subwoofern inne i stereobänken? ?
Idén var att ställa en sån här (ca 30x30x30cm)
i ett sånt här skåp (fast med dubbel höjd på några av låderna så att man får plats med subwoofern, luckorna ska vara stängda dock):
Skulle det funka ljudmässigt tror ni?
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.
Jag och frugan håller på att planera ny möblering av vardagsrummet. I detta ingår införskaffande av ny högtalaranläggning.
Vissa medlemmar av famlijen vill till varje pris undvika att ha en synlig subwoofer. Skulle det fungera att ställa subwoofern inne i stereobänken? ?
Idén var att ställa en sån här (ca 30x30x30cm)

i ett sånt här skåp (fast med dubbel höjd på några av låderna så att man får plats med subwoofern, luckorna ska vara stängda dock):

Skulle det funka ljudmässigt tror ni?
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.
Senast redigerad av en moderator: