Pakethållare fram, gaffel utan fästen

Peth

Aktiv medlem
Finns det någon lösning på problemet att vilja ha en porteur men att gaffeln är i kolfiber och saknar andra fästpunkter än de för stänkskärmar?

Spacekitty

Aktiv medlem

Peth

Aktiv medlem
Tyvärr fel sorts styre/cykel.

uandt

Aktiv medlem
En liten Wald-korg går ju alltid in. Kan bli lite bökigt med brifters om du inte har asbrett styre eller di2 men annars funkar det ju fin-fint

heffe

Aktiv medlem
Eller, funkar inte pga skivbroms.
Skumt, på deras produktbilder visas den ju med skivbroms?

Annars finns ju pelagos commuter rack också, som dessutom är lite billigare än VO.

blopp

Medlem
Ode,Portland design works, har två modeller av korgar som sätts fast enbart på styret.gjorda för att få plats mellan bockarna på ett racerstyre.

simson

Aktiv medlem
Hör av dig till Kid1000 här på forumet han kan förmodligen fixa fästen på vilken fibergaffel som helst , jag menar han delade på hela min cykel å trollade ihop den igen😜,
kolfiberexpert , kolla hans insta.
Mange

glitch

Aktiv medlem
Bump! Har det kommit nåt nytt senaste året? Har en hoj med skivor och flatbar, inga rack-fästen.
är det kolgaffel? för stål / alugaffel har Surly en lösning som är småful men funkar.
kör så på dagisexpressen, funkar perfekt.

kroem

Aktiv medlem
är det kolgaffel? för stål / alugaffel har Surly en lösning som är småful men funkar.
kör så på dagisexpressen, funkar perfekt.
Inte kokos på denna, utan alu gaffel! Så det där kan nog funka!

glitch

Aktiv medlem
Någon som har intryck av denna?

Vs typ Pelagos
har haft en sån, gör väl jobbet men personligen föredrar jag mer korgstuk med högre sidor. Alltid lite pyssel med att få saker att sitta fast med remmen.
kör en stor Waldkorg nu istället och den är grym, bara ösa ner grejer :)

LWB

Aktiv medlem
WholeGrain Jack the Bike Rack ser lite spännande ut. Inte lika snygg som en klassisk frampakethållare och jag vet inte om den finns att få tag i på rätt sida kanalen alt. Atlanten, men kolla om den kan funka.

velovin

Aktiv medlem
Någon som har intryck av denna?

Vs typ Pelagos
Installerade den på en kompis hoj. Lite billig känsla i detaljerna, och svår att få att sitta riktigt stadigt. Upplevde den som onödigt stor.

Kör själv Somas Porteur Rack på tre av familjens cyklar. Bra grejor.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer