Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1 på JAÖrjan Lax sa:Jag skulle säga JA - om det inte handlar om hopp och lek i luften eller flera mil grov grusväg typ tvättbräda och potthål. För vanlig slät cykling går det kanon, förutsatt att sadelstolpen har tillräckligt djupt instick ner i ramen naturligtvis.
”The INFINITY UNIVERSAL transports up to 12 kg of luggage safely and reliably (not suitable for carbon frames and not suitable for transporting child seats).”Jag lyfter den här frågan…
-Kan man montera den här pakethållaren på en kolfiberram?
INFINITY UNIVERSAL AVS - SKS GERMANY
The INFINITY UNIVERSAL aluminium luggage rack system offers unlimited options for adaptation to any bicycle. Made in Germany.www.sks-germany.com
Fasen… Tyckte jag läste noga.”The INFINITY UNIVERSAL transports up to 12 kg of luggage safely and reliably (not suitable for carbon frames and not suitable for transporting child seats).”
Står så i din länk.
Kolfiberkomposit blir väldigt starkt om lasten är drag och parallell med fiberriktningen MEN fibern i sig är väldigt känslig för böj och kompositen har låg hållfasthet tvärs fiberriktningen. Pakethållaren kommer belasta ramen med en trycklast tvärs staget (böj i fibrerna) och troligen tvärs riktningen på en majoritet av fibrerna.Har svårt att se vad det spelar för roll vilket material ramen är gjord av .
Baksvingen på tex en kolfiber Enduro tror jag klarar mångdubbelt mot en fin stålracer med långa slanka sadelstag...