Passar de här fälgarna till min ram?

Berk

Aktiv medlem
Jag lyckas inte hitta exakt information om den cykeln, men jag är helt övertygad om att baknavet är 135x9 och hjulen du länkar till är 142x12, alltså passar de inte.
Det är rätt svårt idag att hitta MTB-hjul med 135x9-nav skulle jag säga. Om det är fälgen och inte hela hjulet som är trasigt skulle jag behålla navet och köpa ny fälg, då måste du såklart bygga nytt hjul och kanske köpa nya ekrar. Enklast är att lämna in för att få det gjort.
Ge gärna lite mer information om vad som är trasigt, så är det lättare att ge dig råd. Båda hjulen är väl inte trasiga?? Det kan vara lättare att hitta separat hjul som passar, fast du kanske vill passa på att uppgradera båda?

Jag tror att du har fel. 142x12 och 135x9 QR har samma bredden av navet om man kan byta endcaps, som man kan på hjul länkade i första inlägg.

Paxwell

Ny medlem
Jag tror att du har fel. 142x12 och 135x9 QR har samma bredden av navet om man kan byta endcaps, som man kan på hjul länkade i första inlägg.
Ja, du har rätt. Jag läste inte så noga, det står att hjulen går att göra om till 135 och då passar de. Dock lär det krävas annan bromsskiva, men det är ju en smal sak.

Pfaff

Aktiv medlem
Jo, tänkte följa upp denna tråd med att presentera

- en spade
DF64CE36-A0EC-4A48-9A3A-2DBC5DF12754.jpeg

- en fyrapersoners cabriolet
16086ABF-42BB-4CD8-853B-89CCC73E9C41.jpeg

och slutligen det populära programmet Eurovisionsschlagerfestivalen
5D0C20D1-BD63-4EB7-893B-7DD7086C35D2.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Just det. Kanske dags för Utom-jordiska?
Det står dig självfallet fritt att skapa en sådan tråd. Om jag ska sticka ut hakan riktigt ordentligt, så här på fredagskvällen, så säger jag att det kommer att bli få bilder postade i den tråden. Åtminstone vet jag att jag inte har något att bidra med.

GoranS

Aktiv medlem
Utom-jordiska kyrkor ska går in i utom-jordiska tråden. Tråden heter inte "utom-nordiska men inte utom-jordiska".
Andra utom-jordiska ska vara utom-nordiska eller hur?

Som trådskapare till tråden med kyrkor utanför Norden lovar jag att inte klaga om det dyker upp någon utomjordisk kyrka som uppfyller kraven i första inlägget i den tråden. Jag skulle t.o.m. välkomna det!

GurraG

Aktiv medlem
Ibland står det skyltar efter vägarna med "Däcksbyte 300:- edyl, jag brukar besöka dem och säga att det är billigt och sen berätta att jag köpt däck på nätet och vill ha dem monterade på mina gamla hjul. Då framgår det att de menar "kompletta däck"/mm tramsuttryck dvs hjulbyte/hjulskifte.

Köp & Sälj

Topp