Passar dessa saker med vartannat?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Zonas

Medlem
Passar dessa saker med vartannat?
Hej alla!

Motorn är på 750W mittmonterad och framdrevet på cykeln behöver plockas bort. Kommer att användas mestadels för normal landvägskörning vid lite hastighet men även lite kraftigare lite längre backar kommer att förekomma och även väldigt kraftigt stigande kortare stigar och lite lätt terräng vid låg hastighet.

Tänkte mig då ändra om allt bak för ett 11-delat drev för att kunna hitta rätt spot, med som utan el inkopplat samt helt ok drag i kraftiga backar utan att överhetta motorn. Jag tror inte tex ett 11-32 7-delat bakdrev hade funkat med ett 44 kuggars fram eller så bra med el som utan?

Men med 11-delat så måste även allt annat skaffas som bakväxel, kassett osv men har lite dålig koll på om allt passar som jag tänkt. Har tänkt mig något av dessa grejer, billigare desto bättre behöver absolut inget "pro" eller dylikt:

SRAM APEX 1 BAKVÄXEL LÅNG VÄXELKORG 11-VÄXLAD SVART

SHIMANO RD-R7000 SHADOW BAKVÄXEL 11-DELAD GS DIRECT SVART

SLX RD-M7000 SHADOW+ Bakväxel 11-delad svart/grå

Deore CS-M5100 Cassette 11-speed 11-51

CSMS8 Kassett 11-delad svart 11-46

Deore SL-M5100 Rapidfire Plus Shift Lever 11-speed Right

Växelreglaget är nog rätt klart men välja 11-51 eller 11-46 drev?

Skiljer sig bakväxlarna något eller de växlar bra och passar samtliga till dreven?

Hjulet på cykeln är förstås sådan där skruva-på vilket är så extremt irriterande för jag måste således även köpa nytt bakhjul för det hela och 11-delade sådana var inte billiga vid en snabb sök.

Tankar, idéer på allt?

Tack!

Mvh

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp