ooms sa:Inte så mycket onödig packning på de cyklarna :-)
ooms sa:Inte så mycket onödig packning på de cyklarna :-)
Petert sa:Tonis bilder från tättrions målgång visar en väg med asfalt. Inte som hans tidigare bild med gatsten. Det blev ju riktigt bra!
kitzblitz sa:Det var inte målet :-) Det kom efter en sväng till som på bilderna. Men riktigt bra känns det som.
kitzblitz sa:
bigmollo sa:Well, här sitter jag i Villaines och har just brutit. Ont överallt och helt färdig. Bara tanken på att lida vidare i 10-12 timmar till. Om det hade varit första gången så hade jag gjort det men nu är det inte värt det. Kan bara skylla på mig skälv som har förberett mig för dåligt, trots mustachen. 100 fantastiska mil fick jag ihop ändå. Folk har stått utmed vägen och hurrat och klappat händerna dygnet runt. Helt otroligt!
Nu ska jag försöka ta mig härifrån till hotellet.. Lycka till alla ni som är ute på vägarna!!
bigmollo sa:Kan bara skylla på mig skälv som har förberett mig för dåligt, trots mustachen.
ohellstrom sa:bigmollo sa:Kan bara skylla på mig skälv som har förberett mig för dåligt, trots mustachen.
Oförberedelsescykling är det nya svarta, det är sen gammalt.
Fjärdebrunn sa:Glömde du pannbenet hemma?
Skämt åsido, bra kämpat!
izar sa:Fjärdebrunn sa:Glömde du pannbenet hemma?
Skämt åsido, bra kämpat!
Äh, du ser väl att Johan pekar på sitt pannben!
För en andra plats!? Uppenbarligen ingen vinnartyp! ;-)kitzblitz sa:Han var också rätt nöjd.
Även om de grejade sub 45 timmar blev det ändå den sämsta bästa tiden sedan 1971. Närmast var Coquen 2003 års tid på 44.40.GoranS sa:Ska man hitta ett år där bästa tiden var över 45 timmar får man gå tillbaka till 1971 då "segraren" hade 45.39.
Ingen som vet? Det är väl mindre tid ut än hem.janolle sa:Vad är maxtiden ut till Brest för 90 timmars?
Från http://www.audax-club-parisien.com/EN/322.htmljanolle sa:Ingen som vet? Det är väl mindre tid ut än hem.janolle sa:Vad är maxtiden ut till Brest för 90 timmars?
Niklas har 20 min sämre tid.GoranS sa:Christian Persson är första svenska (icke-spöke) att rapporteras från Mortagne. 46.35 var tiden.
Strax under 41 timmar då.GoranS sa:Från http://www.audax-club-parisien.com/EN/322.htmljanolle sa:Ingen som vet? Det är väl mindre tid ut än hem.janolle sa:Vad är maxtiden ut till Brest för 90 timmars?
Article 10 : Overall time limits vary for each brevet according to the distance. These are: (in hours and minutes, HH:MM) 13:30 for 200 KM, 20:00 for 300 KM, 27:00 for 400 KM, 40:00 for 600 KM, and 75:00 for 1000 KM.
Additionally, riders must arrive at each checkpoint between the opening and closing time for the checkpoint and calculated as follows:
Opening: 34 km / h (km 1 to 200); 32 km / h (km 201 to 400); 30 km / h (km 401 to 600); 28 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
Closing: 1 hour + 20 km / h (km 1 to 60); 15 km / h (km 61 to 600); 11.428 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
These times are noted on the brevet card with the information for the checkpoints. Riders must arrive at each checkpoint between the start and the finish while the checkpoint is open. If a rider arrives at a checkpoint after it has closed and the ride organizer is satisfied that the rider's lateness is due to the occurrence of something unforeseen and beyond the control of the rider (such as stopping to help at a traffic accident or a road closure), then the ride organizer may waive the fact that the rider arrived at the control late and allow the rider to continue. Poor bicycle or equipment maintenance, fatigue, lack of fitness, hunger, etc. are not unforeseen and beyond the control of the rider and therefore will not serve as a valid reason for being late. Subject to the foregoing, failure to make all checkpoints, even if the brevet is done within the overall time limit, will result in disqualification.
Är väl 610 km till Brest, bara att börja räkna!
Och Krister och Holger passerar på 53 minuter sämre tid än Niklas.GoranS sa:Niklas har 20 min sämre tid.GoranS sa:Christian Persson är första svenska (icke-spöke) att rapporteras från Mortagne. 46.35 var tiden.
GoranS sa:Vad är FB mot en livs levande happyreporter i Frankrike? https://happyride.se/forum/read.php/1/2764143/3605036#msg-3605036 ;-)