PBP 2019

kitzblitz

Aktiv medlem
PBP 2019
Han var också rätt nöjd.

20190820_131112.jpg

Senast ändrad:

Petert

Aktiv medlem
PBP 2019
Ännu en tysk som cyklar så in i Norden i en velomobil. Jag tänker förstås på Trans America Bike Race förra året. Som är drygt 500 mil längre.

Undrar om tättrion visste att de höll på att bli ifattåkta.

JLarsson

Aktiv medlem
PBP 2019
ooms sa:
Inte så mycket onödig packning på de cyklarna :-)

Skulle gissa att samtliga dessa körde med support vid kontrollerna. Då behöver man inte släpa på så mycket och bara fokusera på stämpling vid kontrollerna. Supporten byter flaskor, riggar batterier, tar fram reflexväst, mat mm.

Petert

Aktiv medlem
PBP 2019
Tonis bilder från tättrions målgång visar en väg med asfalt. Inte som hans tidigare bild med gatsten. Det blev ju riktigt bra!

Senast ändrad:

bigmollo

Aktiv medlem
PBP 2019
Well, här sitter jag i Villaines och har just brutit. Ont överallt och helt färdig. Bara tanken på att lida vidare i 10-12 timmar till. Om det hade varit första gången så hade jag gjort det men nu är det inte värt det. Kan bara skylla på mig skälv som har förberett mig för dåligt, trots mustachen. 100 fantastiska mil fick jag ihop ändå. Folk har stått utmed vägen och hurrat och klappat händerna dygnet runt. Helt otroligt!
Nu ska jag försöka ta mig härifrån till hotellet.. Lycka till alla ni som är ute på vägarna!!

9AE8C120-B8A7-4AD8-B15D-3889791E96CD.jpeg

Petert

Aktiv medlem
PBP 2019
bigmollo sa:
Well, här sitter jag i Villaines och har just brutit. Ont överallt och helt färdig. Bara tanken på att lida vidare i 10-12 timmar till. Om det hade varit första gången så hade jag gjort det men nu är det inte värt det. Kan bara skylla på mig skälv som har förberett mig för dåligt, trots mustachen. 100 fantastiska mil fick jag ihop ändå. Folk har stått utmed vägen och hurrat och klappat händerna dygnet runt. Helt otroligt!
Nu ska jag försöka ta mig härifrån till hotellet.. Lycka till alla ni som är ute på vägarna!!

Synd Johan. Det som gjorde de 100 milen fantastiska är ju en så stor del av PBP. Det kan faktiskt vara helt fantastiskt trots att cyklingen är värd ett långfinger.

DT

Aktiv medlem
PBP 2019
Trist bigmollo! Men går det inte så går det inte, bra att lyssna på kroppen.

Hade ni ont av motvinden på vägen ut, speciellt den sista biten mot Brest?

GoranS

Aktiv medlem
PBP 2019
Tättrion hade från Mortagne 4.56. Med tanke på Christians 46.35 skulle det med samma fart som täten leda till 51.31, så, nej, sub-50 är väsentligen omöjligt om de inte snabbt byter till velomobil. Min gissning på 52.57 tidigare i tråden var dock kanske onödigt försiktig.

nieves

Aktiv medlem
PBP 2019
Full support på tätrrion (iaf 1 av dom) i Louedac. Kan inte skicka inlägg då dessa blir blockerade av moderatorsmeddelande, förmodligen ngt spamfilter.

GoranS

Aktiv medlem
PBP 2019
janolle sa:
janolle sa:
Vad är maxtiden ut till Brest för 90 timmars?
Ingen som vet? Det är väl mindre tid ut än hem.
Från http://www.audax-club-parisien.com/EN/322.html

Article 10 : Overall time limits vary for each brevet according to the distance. These are: (in hours and minutes, HH:MM) 13:30 for 200 KM, 20:00 for 300 KM, 27:00 for 400 KM, 40:00 for 600 KM, and 75:00 for 1000 KM.

Additionally, riders must arrive at each checkpoint between the opening and closing time for the checkpoint and calculated as follows:
Opening: 34 km / h (km 1 to 200); 32 km / h (km 201 to 400); 30 km / h (km 401 to 600); 28 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
Closing: 1 hour + 20 km / h (km 1 to 60); 15 km / h (km 61 to 600); 11.428 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
These times are noted on the brevet card with the information for the checkpoints. Riders must arrive at each checkpoint between the start and the finish while the checkpoint is open. If a rider arrives at a checkpoint after it has closed and the ride organizer is satisfied that the rider's lateness is due to the occurrence of something unforeseen and beyond the control of the rider (such as stopping to help at a traffic accident or a road closure), then the ride organizer may waive the fact that the rider arrived at the control late and allow the rider to continue. Poor bicycle or equipment maintenance, fatigue, lack of fitness, hunger, etc. are not unforeseen and beyond the control of the rider and therefore will not serve as a valid reason for being late. Subject to the foregoing, failure to make all checkpoints, even if the brevet is done within the overall time limit, will result in disqualification.

Är väl 610 km till Brest, bara att börja räkna!

janolle

Aktiv medlem
PBP 2019
GoranS sa:
janolle sa:
janolle sa:
Vad är maxtiden ut till Brest för 90 timmars?
Ingen som vet? Det är väl mindre tid ut än hem.
Från http://www.audax-club-parisien.com/EN/322.html

Article 10 : Overall time limits vary for each brevet according to the distance. These are: (in hours and minutes, HH:MM) 13:30 for 200 KM, 20:00 for 300 KM, 27:00 for 400 KM, 40:00 for 600 KM, and 75:00 for 1000 KM.

Additionally, riders must arrive at each checkpoint between the opening and closing time for the checkpoint and calculated as follows:
Opening: 34 km / h (km 1 to 200); 32 km / h (km 201 to 400); 30 km / h (km 401 to 600); 28 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
Closing: 1 hour + 20 km / h (km 1 to 60); 15 km / h (km 61 to 600); 11.428 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
These times are noted on the brevet card with the information for the checkpoints. Riders must arrive at each checkpoint between the start and the finish while the checkpoint is open. If a rider arrives at a checkpoint after it has closed and the ride organizer is satisfied that the rider's lateness is due to the occurrence of something unforeseen and beyond the control of the rider (such as stopping to help at a traffic accident or a road closure), then the ride organizer may waive the fact that the rider arrived at the control late and allow the rider to continue. Poor bicycle or equipment maintenance, fatigue, lack of fitness, hunger, etc. are not unforeseen and beyond the control of the rider and therefore will not serve as a valid reason for being late. Subject to the foregoing, failure to make all checkpoints, even if the brevet is done within the overall time limit, will result in disqualification.

Är väl 610 km till Brest, bara att börja räkna!
Strax under 41 timmar då.

Hoven

Medlem
PBP 2019
Calle Mölleborn gjorde för en stund sen ett inlägg på BålstaCk FB-sida att han också brutit.

Trots hejarop!

"Tack.
Jag var tyvärr tvungen att bryta efter 90 mil knäna och hälsenan ville inte vara med längre" - slutcitat.

Bilagor

• Calle.jpg
    Calle.jpg
    57.6 KB · Besök: 23

Köp & Sälj

Topp