PBP 2023

AlbertH

Aktiv medlem
PBP 2023
Nu kan även jag som bara cyklade 300km förra året anmäla mig, men jag tvekar...

Visst, jag skulle gärna cykla PBP nån gång, men jag hade inte det med i planen när jag började cykla förra året. Jag har inte heller funderat något på transport dit eller hem och inte heller boende eller förvaring av väskor under tiden.

Jag började cykla på riktigt förra året och hann med 5*200km och 1*300km (och en del annat i den längden som inte var BRM) och målet i år är en hel serie. Som 45-åring känns det som att det tar lite längre tid att se resultat av träningen och därför vet jag inte om jag kommer vara redo för PBP.

Jag vill tycka om cykling även efter ett eventuellt PBP-äventyr vilket det nog inte är om jag inte är bra förberedd eller tvingas bryta.

Kanske bättre att satsa på serien och andra skoj cykeläventyr i år och sedan köra Sverigetempot nästa år och PBP 2027?

PBP 2023
Nu kan även jag som bara cyklade 300km förra året anmäla mig, men jag tvekar...

Visst, jag skulle gärna cykla PBP nån gång, men jag hade inte det med i planen när jag började cykla förra året. Jag har inte heller funderat något på transport dit eller hem och inte heller boende eller förvaring av väskor under tiden.

Jag började cykla på riktigt förra året och hann med 5*200km och 1*300km (och en del annat i den längden som inte var BRM) och målet i år är en hel serie. Som 45-åring känns det som att det tar lite längre tid att se resultat av träningen och därför vet jag inte om jag kommer vara redo för PBP.

Jag vill tycka om cykling även efter ett eventuellt PBP-äventyr vilket det nog inte är om jag inte är bra förberedd eller tvingas bryta.

Kanske bättre att satsa på serien och andra skoj cykeläventyr i år och sedan köra Sverigetempot nästa år och PBP 2027?
Det är väl mer träningsmängden som är avgörande. Om man cyklat genom vintern, inte stressar på loppet och är nöjd med några timmars sömn per dygn i gympasal så är det inte någon större sak. Märker man under fullgörandet av serien nu under våren att det är för jobbigt har man inte förlorat så mycket pengar.

dlridings

Aktiv medlem
PBP 2023
Nu kan man beställa PBP-kläder från Randonneurs Sveriges webshop. Den stänger 26 mars.

Bilagor

• kalas-pbp.jpg
    kalas-pbp.jpg
    331.1 KB · Besök: 40

AlbertH

Aktiv medlem
PBP 2023
Nu kan man beställa PBP-kläder från Randonneurs Sveriges webshop. Den stänger 26 mars.

Någon som har tröjmodellrekommendationer för en Karlsson-på-taketkropp? Jag har redan sorterat bort Elite Jersey Stripes M då min kropp inte är "aero"...

Jag har sedan tidigare klubbtröjor från Trimtex Elite 2.0 Shirt SS Men och Sportfuls Bodyfit Team Jersey. Jag skulle säga att Trimtextröjan passar mig bättre av de två. Någon av de två tröjorna som heter Active borde väl passa bäst, men vilken?

Jag vill ju inte se ut som Lampremannen, även om jag har mer än ett par pluskilon...

dlridings

Aktiv medlem
PBP 2023
Någon som har tröjmodellrekommendationer för en Karlsson-på-taketkropp? Jag har redan sorterat bort Elite Jersey Stripes M då min kropp inte är "aero"...

Jag har sedan tidigare klubbtröjor från Trimtex Elite 2.0 Shirt SS Men och Sportfuls Bodyfit Team Jersey. Jag skulle säga att Trimtextröjan passar mig bättre av de två. Någon av de två tröjorna som heter Active borde väl passa bäst, men vilken?

Jag vill ju inte se ut som Lampremannen, även om jag har mer än ett par pluskilon...
Jag har samma modell från 2015, som jag fortfarande använder därför att den möter liknande krav som du ställer. Modellen från BioRace från 2019, sålde jag vidare efter 15 minuter. PBP:s egen från 2019 ... samma sak.

Active modellen från Kalas, det är det som jag har från 2015. Den här helt ok. Efter loppet, köpte jag en oanvänd av en cyklist som inte startade. Den var Elitemodellen. Nu är alla nedpackat pga av renoveringen, men skillnaden mellan Active och Elite ... som jag minns ... var framförallt i tyget. Elite modellen var säkert lite mer åtsittande, men framförallt ett behagligare tyg, utmärkt för sommaren. Activemodellen var lite grövre tyg ... men vi pratar inte om mycket. Lite mer struktur än slätt.

Jag kommer att beställa någon storlek större än vad som rekommenderas, men jag har inte heller krympt sedan 2015.

AlbertH

Aktiv medlem
PBP 2023
Jag har inte heller fått bekräftelse så jag kollade mina mailloggar. Jag hade angett mittnamn+kalas@mindomän.se som adress. I mailloggen ser jag att min server stoppat mail till kalas@mindomän.se från servern mailout02.kodmyran.se för avsändaren support@bravteamwear.se, så det är nog därför i mitt fall. Så svårt borde det inte vara att hantera +-adresser.

Köp & Sälj

Topp