Ja du ... vi lär trängas tillsammans vid starten. Det är nämligen så att:Trevligt syns i fållan om inte tidigare.
oj, det var ju en mindre kul nyhetJa du ... vi lär trängas tillsammans vid starten. Det är nämligen så att:
Bike check görs i samband med start, inte dagen före.
Suck ...
Jag skulle inte vara jätteorolig. De brukar vara pragmatiska. Jag minns ett PBP när det började regna vid inspektionen. Då ställde man helt sonika in inspektionen. Det gick bra det också.oj, det var ju en mindre kul nyhet
Det skulle inte förvåna mig om bike check är ganska ytligt: ingen punktering, ingen el-motor, antydan till en lampa, väst.Jag skulle inte vara jätteorolig. De brukar vara pragmatiska. Jag minns ett PBP när det började regna vid inspektionen. Då ställde man helt sonika in inspektionen. Det gick bra det också.
Det är väl mer träningsmängden som är avgörande. Om man cyklat genom vintern, inte stressar på loppet och är nöjd med några timmars sömn per dygn i gympasal så är det inte någon större sak. Märker man under fullgörandet av serien nu under våren att det är för jobbigt har man inte förlorat så mycket pengar.Nu kan även jag som bara cyklade 300km förra året anmäla mig, men jag tvekar...
Visst, jag skulle gärna cykla PBP nån gång, men jag hade inte det med i planen när jag började cykla förra året. Jag har inte heller funderat något på transport dit eller hem och inte heller boende eller förvaring av väskor under tiden.
Jag började cykla på riktigt förra året och hann med 5*200km och 1*300km (och en del annat i den längden som inte var BRM) och målet i år är en hel serie. Som 45-åring känns det som att det tar lite längre tid att se resultat av träningen och därför vet jag inte om jag kommer vara redo för PBP.
Jag vill tycka om cykling även efter ett eventuellt PBP-äventyr vilket det nog inte är om jag inte är bra förberedd eller tvingas bryta.
Kanske bättre att satsa på serien och andra skoj cykeläventyr i år och sedan köra Sverigetempot nästa år och PBP 2027?
Någon som har tröjmodellrekommendationer för en Karlsson-på-taketkropp? Jag har redan sorterat bort Elite Jersey Stripes M då min kropp inte är "aero"...Nu kan man beställa PBP-kläder från Randonneurs Sveriges webshop. Den stänger 26 mars.
![]()
On the road
PBP 2023 https://bravteamwear.se Klicka på "Teamshop" Användarnamn: parisbrest Klicka på "Se teamets design här" (modellerna i själva webbshop är "generiska") Sedan beställer ni ... YMMV Tröja osv Detta är på gång (men inte byxorna): Tröjor osv Webshop (Kalas) öppnar 15 mars. Länken kommer så fortwww.randonneurgoth.com
Jag har samma modell från 2015, som jag fortfarande använder därför att den möter liknande krav som du ställer. Modellen från BioRace från 2019, sålde jag vidare efter 15 minuter. PBP:s egen från 2019 ... samma sak.Någon som har tröjmodellrekommendationer för en Karlsson-på-taketkropp? Jag har redan sorterat bort Elite Jersey Stripes M då min kropp inte är "aero"...
Jag har sedan tidigare klubbtröjor från Trimtex Elite 2.0 Shirt SS Men och Sportfuls Bodyfit Team Jersey. Jag skulle säga att Trimtextröjan passar mig bättre av de två. Någon av de två tröjorna som heter Active borde väl passa bäst, men vilken?
Jag vill ju inte se ut som Lampremannen, även om jag har mer än ett par pluskilon...
Gjorde en beställning för några dagar sedan men inte fått någon bekräftelse, är det normalt eller är de bara sena?OBS: Webshop stänger, obönhörligen, 26 mars.
Hej Sven,Gjorde en beställning för några dagar sedan men inte fått någon bekräftelse, är det normalt eller är de bara sena?
Inget i spam-korgen. Jag får väl se om de skickar något. Har inte betalat så det är inte så viktigt.Hej Sven,
Jag la en beställning nu och fick mailbekräftelse inom 15 min, men den hamnade i spam-korgen.