Jag också. Tror btw att SPD blir allt vanligare på vägcyklar. SL är mest till nytta om man kör väldigt hårt. Och SPD systemet har blivit bättre genom åren med bättre skor, enklesidiga smidiga pedaler oDe flesta kör med -SL på lvg. Det bör du därför välja.
(Jag kör själv med spd på alla cyklar inkl. lvg för att kunna gå normalt vid stopp :))
MångaSPD-SL. vem fasiken vill ha mulleskor på racern?
med det sagt så kan vi blicka frammåt.
De här är kopatibla med allt och så läckra
Visa bilaga 498500
Vi som inte vill se ut som ankor när vi går och som vill ha möjligheten att köpa lite varmare skor för höst och tidig vår ;-)SPD-SL. vem fasiken vill ha mulleskor på racern?
äh när det är dags för höst så åker SPDpedalerna på. n är det ju sommar. Och vi gillar ankor!Vi som inte vill se ut som ankor när vi går och som vill ha möjligheten att köpa lite varmare skor för höst och tidig vår ;-)
vilken modell är bäst?Wahoo Speedplay? Mycket lättare att gå med den typen av "klossar" jämfört med andra racer-varianter.
Jag äger inga själv, har bara testat och blev ganska förtjust. Ett par Zero ligger på önskelistan. Skillnaden mellan modellerna är väl enbart materialval och vikt, funktionellt är dom detsamma.vilken modell är bäst?
det är ju vikt och material som gör susen. viktiga saker juJag äger inga själv, har bara testat och blev ganska förtjust. Ett par Zero ligger på önskelistan. Skillnaden mellan modellerna är väl enbart materialval och vikt, funktionellt är dom detsamma.
Lite rostig när det gäller pedaler och val av modell Skall beställa en ny Canyon Endurance hoj och deras tillval är Shimano PD-R8000 Ultegra SPD-SL. En del tycker SPD om man vill ”gå normalt” vid stopp. Tips?