Planera rutt i Trailforks och föra över till Edge 830?

Woodhead

Ny medlem
Hej,
Är det någon som kan tipsa om en Enkel och Tydlig instruktionsvideo om hur jag skapar en rutt i Trailforks och sedan för över den till Edge 830? Jag har sett att det finns MASSOR med videor om Edge 830 och Trailforks, men hittar ingen som kopplar i hop dem.
Tack på förhand!

weldion

Aktiv medlem
Hej,
Är det någon som kan tipsa om en Enkel och Tydlig instruktionsvideo om hur jag skapar en rutt i Trailforks och sedan för över den till Edge 830? Jag har sett att det finns MASSOR med videor om Edge 830 och Trailforks, men hittar ingen som kopplar i hop dem.
Tack på förhand!
Routes -> Route Planner -> Välj vilka stigar som du vill cykla på till du har fått ihop en lämpligt rutt. Efter det så kan du trycka på "Download GPX". Ladda hem spåret, importera det i Garmin Connect och skicka till enheten.

Woodhead

Ny medlem
Routes -> Route Planner -> Välj vilka stigar som du vill cykla på till du har fått ihop en lämpligt rutt. Efter det så kan du trycka på "Download GPX". Ladda hem spåret, importera det i Garmin Connect och skicka till enheten.
Gjorde en snabbtest och det fungerar bra - ska öva! Tack!

weldion

Aktiv medlem
Gjorde en snabbtest och det fungerar bra - ska öva! Tack!
Övning ger färdighet! Route planner är ett bra verktyg tycker jag. Är man sugen på ett par stigar som man inte cyklat på tidigare, så väljer man startpunkt där man vill utgå från, väljer stigarna och Trailforks gör en rutt för att ta sig dit.
Så gör jag ibland när det dyker upp stigar i kartan som jag inte trampat på tidigare.
Är därför som det är så viktigt att alla lägger in stigarna i Trailforks på rätt sätt. Att alla stigar "snappas" ihop med vanliga grusvägar t.ex. För annars så blir inte ruttplaneringen lika smidig.

Maakus

Aktiv medlem
På min Edge 520 fanns det en Trailforksapp. Den höll koll på alla rutter man skapade på hemsidan

HåkanC

Aktiv medlem
Hur gör du, eller snarare vilka steg gör du?
Jag skapade en tstGPX i TF och laddade upp den i GC utan problem
med följande steg
  • Skapa rutten i TF
  • Ladda ned den till datorn
  • Starta GC o logga in
  • Gå till Träning / Banor
  • Välj Importera
Det funkar utan problem för mig åtminstone.
Har du provat med ngn annan GPX-fil än den från TF?

Woodhead

Ny medlem
Hur gör du, eller snarare vilka steg gör du?
Jag skapade en tstGPX i TF och laddade upp den i GC utan problem
med följande steg
  • Skapa rutten i TF
  • Ladda ned den till datorn
  • Starta GC o logga in
  • Gå till Träning / Banor
  • Välj Importera
Det funkar utan problem för mig åtminstone.
Har du provat med ngn annan GPX-fil än den från TF?
Gör samma som de steg du beskrivit, men får det tyvärr inte att fungera. Men tack ändå ;)

implor

Aktiv medlem
Alternativet är att gör turen i Komoot. Kikar på TF medans du ritar i Komoot. För delen är att du kan få info om när man ska svänga och avstånd till avfarten.

OrjanX

Aktiv medlem
Vad händer om du tar din nedsparade GPX-fil och lägger in den på GPS-enheten med den ansluten via en USB-kabel till dator? Under mappen Garmin/NewFiles. Ta sedan bort USB-kabeln och klicka dig ned i menysystemet till Saved Courses?

Spacekitty

Aktiv medlem
Är det möjligen så att du använder en iPad när du försöker ladda upp filen på Garmin Connect? Det går inte, filhanteraren i den vill inte kännas vid den sortens filer.

Senast ändrad:

Juhlin

Aktiv medlem
Helt galet att man ska behöva mickla med export/import på en gps för 5lakan som sägs ha stöd för kartan man vill använda.

Cyklister är lätta att lura pengarna av....

PS: Jo, jag har en 830 med.

Maakus

Aktiv medlem

Har man konto på Trailforks så sparar man sina rutter där.
De förs sedan över till trailforks-appen i Garmin-enheten, automagiskt, och sen startar man dem bara ifrån samma app.
Skit lätt.

You can install the free Trailforks app on supported Garmin Edge & watch devices.

This app makes it easy to transfer a route or trail from the Trailforks website or mobile app to your Garmin device. To then load that route into the Garmin turn-by-turn navigation system.

HåkanC

Aktiv medlem
0.jpg

Vissa sär skrivningar är roligare än andra

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer