Plattformspedaler för vardagscykel

Halvdan

Aktiv medlem
Har aldrig reflekterat över mina pedaler innan jag började cykla mtb. Nu stör jag mig plötsligt väldigt mycket på pedalerna på min hybrid som jag använder till vardags, de känns alldeles för små och som att man ska halka av när som helst.
Vill kanske inte montera pedaler med aggressiva pins på min vanliga cykel av hänsyn till skor och byxor.... men finns det något mellanting med lite mer yta och grepp än vanliga halkiga små fjantpedaler?

BOBCAB

Medlem
Plastpedaler typ BMX med måttligt långa pins funkar prima. Blir inte så kalla på vintern, och inte så tunga. Finns många olika modeller o prislägen.

Makten

Aktiv medlem
Vilka enkla plattisar som helst, som du byter till kortare skruvar/piggar på. Man får naturligtvis välja nån modell som inte har speziale-skruvar då alltså.

simson

Aktiv medlem
”Vilka enkla plattisar som helst, som du byter till kortare skruvar/piggar på. Man får naturligtvis välja nån modell som inte har speziale-skruvar då alltså.”
Klipp piggarna med en avbitare så slipper du byta .

Halvdan

Aktiv medlem

Halvdan

Aktiv medlem
”Vilka enkla plattisar som helst, som du byter till kortare skruvar/piggar på. Man får naturligtvis välja nån modell som inte har speziale-skruvar då alltså.”
Klipp piggarna med en avbitare så slipper du byta .
Det gav mig idén att jag kanske istället skulle ta detta som ett tillfälle att ge nya pedaler till mtb:n i julklapp. Har billiga Red-pedaler nu, inget fel på dem iofs men då kan jag ju ta dem och snälla till spikarna så får de bo på pendlarn istället. Så har jag en ursäkt att bränna pengar på ett par finpedaler till skogshojen, fan vad bra 😎

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer