POC VPD 2.0 knäskydd, standard vs DH long?

SimonM

Medlem
Halloj!
Tänkte köpa nya knäskydd och funderar mellan POC knee VPD 2.0 eller de för 2013 nya POC knee VPD 2.0 DH Long.
Jag cyklar DH ibland (med min Voltage FR20), men tänkte även ha dem ibland när jag cyklar AM (med min stumpjumper FSR).
Är DH-varianten för osmidiga då?
Ger "standard varianten" vettigt skydd för DH?

Eller ska man satsa på helt andra skydd?

Mvh
Simon

peken

Medlem
Jag kör och stumpjumper FSR och har just ett par POC knee VPD 2.0. Om dessa är bättre eller sämre än andra kan jag tyvärr inte svara på. Bara att jag är väldigt nöjd med mina. De sitter bra och man märker knappt av dom. jag kör mest AM men har kört DH och ska iväg nu i helgen och köra lite DH. Vill man skydda längre ner på smalbenen när man kör DH kan man ju komplettera med ett par tunnare fotbollsbenskydd?

gandhi

Aktiv medlem
Jag har VPD 2.0 knee long. Inte de hårda DH utan de mjuka som formar sig efter knäna. De är förlängd version av den vanliga knäversionen och skyddar övre halvan av smalbenen. Jag gillar dem. Mjuka och följsamma, tänker inte på dem under turerna. Kan nog bli lite varmt på gassiga sommardagar...

POC VPD 2.0 knee long
1322511537095-1bsx31dcwh2a5-500-70.jpg

POC VPD 2.0 knee
poc1.jpg

/K

örgelgörgel

Aktiv medlem
Jag kan rekommendera de korta skydden (de äldre), de fungerade verkligen jättebra på knäet när jag ramlade för 2 år sedan. Men de fungerade tyvärr inte så bra på smalbenet.

dnd7ut.jpg

Senast ändrad:

peken

Medlem
Wow, skapligt uppfläkt smalben! Undrar hur många du får att svimma, vissa är ju känsliga av att bara se blod. Det där är ju en dimension till :)

SimonM

Medlem
Oj, såg inte trevligt ut på smalbenet där...
2013 finns inte de helmjula "long" de har ersatts med "DH long". Någon som har dem som kan svara på hur lätttrampade de är?

Mvh
Simon

Haakan

Medlem
SimonM skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj, såg inte trevligt ut på smalbenet där...
> 2013 finns inte de helmjula "long" de har ersatts
> med "DH long". Någon som har dem som kan svara
> på hur lätttrampade de är?
>
> Mvh
> Simon

Jag har dem dock bara gatutrampat än så länge. Fungerar över förväntan. Kan tänka mig att de blir lite varma på sommaren. Skulle inte tveka att trampa en längre tur med dem.

örgelgörgel

Aktiv medlem
Jodå nu är det bra :) Det tog typ 6 veckor innan jag pillrade bort sista biten sårskorpa och nu har jag ett fett ärr. Har numera gått över till att köra långa skydd alltid, det var lite för köttigt för att jag skulle vilja göra om det.. Ett tips bara om man tvekar mellan mer eller mindre skydd.

Topp