POC VPD Air knäskydd

Emil76

Ny medlem
POC VPD Air knäskydd
Dum fråga kanske men here we go..

Beställde hem ett par POC VPD Air knäskydd när stadium hade 25% förra helgen.

När jag fick hem dom och läser på paketet står det att dom är speciellt utvecklade för skidåkare och snowboardåkare. Så min fråga, finns det olika varianter av detta knäskyddet med olika passform?

Dom känns ju sköna.. men finns det ännu bättre anpassade skydd vill man ju ha det.

Nu lutar jag mig tillbaks med en lagom kall öl medans jag väntar på expertisens svar. Skål på er!

Schoobang

Aktiv medlem
POC VPD Air knäskydd
Haha, fick precis hem ett par sånna jag också och reagerade likadant. Antar att det inte är några konstigheter. POCs primära marknad är väl alpinmarknaden, iaf från början.

Schoobang

Aktiv medlem
POC VPD Air knäskydd
57FFDA3C-C1F9-467F-A865-4377405B0AC5.jpeg

Emil76

Ny medlem
POC VPD Air knäskydd
Jaja.. funkar som inte till cyklingen så får man väl försöka lära sig åka snowboard i vinter då. Då lär jag få nytta av dom iallafall.

AX3L

Aktiv medlem
POC VPD Air knäskydd
Alltså halva happy, halva Göteborg och halva Stockholm (och säkert fler ställen där jag inte cyklat så mycket) inklusive jag själv rullar runt på exakt dom skydden. Inga vare sig skydd eller knän har imploderat än vad jag vet.

Emil76

Ny medlem
POC VPD Air knäskydd
Nej nej.. jag vet. Var bara fundersam så det inte fanns en cykelvariant och en skidvariant av skyddet, och att jag fått fel levererat.

Topp