POC VPD Air

Jolinwood

Aktiv medlem
POC VPD Air
Halloj

Har precis börjat med MTB och letar efter knä- och eventuellt armbågsskydd. Tekniken och balansen är inte i närheten av perfekt än och det har blivit ett par vurpor i vår. POC VPD Air har fångat mitt intresse men efter att ha googlat runt lite hittar jag mest nyhetsartiklar som konstaterar att den här produkten finns på marknaden, och inte några egentliga recensioner/tester.

Är det någon på forumet som kört med lite robustare skydd innan och som provad Air-serien som kan tänkas vilja dela med sig av erfarenheter?

Det låter ju bra med luftigare och mindre klumpiga skydd men det är ju ändå en säkerhetsprodukt och det känns dumt att prioritera komfort framför skydd..?

Mvh Jonas

DavidH

Ny medlem
POC VPD Air
Har kört med vpd air en månad och inte kraschat än, så än så länge kan jag bara konstatera att de sitter bra och inte märks när jag trampar runt på tisdagsrajder.

Fick för liten storlek på knäskydden först, efter rekommendation från säljaren på Cykloteket som var rädd att de skulle hasa ner. Men för litet var helt värdelöst, jag hann bara från Norrtull till Gamla Stan innan jag hade ett blödande sår i knävecket. Bytte till rätt storlek och inga problem nu.

Agge

Medlem
POC VPD Air
Har kört VPD Air knäskydd i en månad och är helnöjd. Inga värre krascher men de har gjort sitt jobb två ggr.

Dessutom håller jag med föregående inlägg att de inte är ivägen eller skaver vid cykling!

Crossmax

Aktiv medlem
POC VPD Air
Gillar armsbågsskydden, så funderade på att skaffa även knäskyddet. Kändes dock inte i närheten av lika bra som mina Dainese Trail Skins i provhytten (i knävecket), så mitt tips är således att kolla in dessa knäskydd istället!

Jolinwood

Aktiv medlem
POC VPD Air
Tack för svaren!

Var inne och provade ett par POC Air idag och de kändes helt okej. Butiken rekommenderade ett par Sweet Protection-skydd som var ännu bekvämare och hade mer material framför knät, men POC-skydden kändes som att de gav bättre skydd runtom knäskålen så jag slog till på dem.

Topp