Poppa 2.25 däck på 30 fälg?

HiLo

Aktiv medlem
Hur gör man? Däcksidorna ligger inte emot fälgen (WTB30 light) alls , luften försvinner snabbare än kvickt. Aldrig varit problem att fixa popp på mina 22,5 DT fälgar.

Poppa med slang, öppna bara ena sidan och ta ut slangen, vänd den öppna sidan nedåt så att däckets tyngd i någon mån hjälper till att lägga det mot fälgen. Sen ur med ventilkäglan och pumpa för glatta livet:-)

Edit: Hjulet ska alltså ligga ner, inte stå upp. Står det så blir däcket gärna knöligt och tätar inte lika lätt mot fälgen.

Senast ändrad:
Lyft upp däck kanten lätt med ett däckkräng verktyg och dra runt funkar kanon bra. Länkar till syd and macky på Youtube. Hoppa till 3min in i klippet.

Tack för tipset! Det funkade klockrent. Nu kan man kränga på tublessdäck utan kompressor och dräll med gucka. Lätt som en plätt =)

/En som har svurit varenda gång man ska byta tublessdäck

Edit: Jag blev så exalterad över hur lätt det var att jag glömde kolla stavningen ;)

liveforthis sa:
Lyft upp däck kanten lätt med ett däckkräng verktyg och dra runt funkar kanon bra. Länkar till syd and macky på Youtube. Hoppa till 3min in i klippet.

Senast ändrad:
Får testa det nästa gång. Har man tur med passformen så räcker det att massera lite medan man pumpar.
Poppa utan core har jag inte tänkt på så det tar jag till mig.

Däremot så poppar jag först innan jag tar i guckan.

Tillbaka
Topp