Postnord... vilket jäkla skämt!!

Putte1981

Aktiv medlem
då har mitt paket åkt fram och tillbaka i 2 veckors tid mellan terminal och utlämnings ställen. Har fått digitala avier, åkt till utlämningen och där
finns inget paket. har gjort det 5 ggr!! Har ringt kundservice och de säger att det är påväg varje gång!

Igår fick jag även en avi i brevlådan att paketet fanns att hämta ut. åker till utlämningen glad som fan..... Nä detta paketet skulle hämtats ut senast den 27/5 nämner hon bakom disken, så
det har gått tillbaka till terminalen.....MEN VA FAN!!!! Ringer och skäller på den stackars saten i kundtjänsten, han lovade att det skulle köras ut hem till mig under dagen, för
det är ju det jag betalt för. MEN.....
varför har de inte körts ut till mig innan då??? och jag har inte missat att de har vart på dörren!!

Jäkla pajas företag!!!!!!!!!!

Skogling

Aktiv medlem
Jag jobbar med order/innesälj = mycket logistik. Postnord slår alla rekord i bottenskiktet. Enastående faktiskt.

me.I.am

Aktiv medlem
Tror är färgbytet. Tänk er själva om ni vant er vid att allt är gult - och så blir plötsligt allt blått! Det kan inte vara så lätt.
Ge det några år så ska ni se att det har satt sig.

Miracle

Aktiv medlem
Jag fick en avi på ett paket i måndags från Postnord, hämtade ut paketet igår å fick då idag två nya avier i små fina fönsterkuvert på samma paket... ;)
Ordningen verkar inte vara nå vidare.

Frid!

ForesterGuy

Aktiv medlem
Miracle sa:
Jag fick en avi på ett paket i måndags från Postnord, hämtade ut paketet igår å fick då idag två nya avier i små fina fönsterkuvert på samma paket... ;)
Ordningen verkar inte vara nå vidare.

Frid!

Ja, rekordet hittills är tre pappersavier för ett paket som jag redan hämtat ut med digital avi, en på fredagen och två på måndagen...

sweet-o

Medlem
Ifjol hade jag ett paket som åkte mellan Örebro och Härnösand 7 ggr (bor i Östersund) innan det åkte tillbaka till Tyskland.
Jag gjorde en reklamation då, men handläggaren hade tydligen semester i tre veckor till, så hon i kundtjänst kunde tyvärr inte hjälpa till.

endeavour

Ny medlem
Jag hade beställt en cykel för ett par månader sen. Leverantören valde att dela upp det på två försändelser, men skickade endast försändelsenummret på det lilla paketet. Jag mottog det lilla paketet och gick och väntade på att cykeln skulle komma. Till slut tröttnade jag och kontakade leverantören och det visade det sig cykeln hade skickats samtidigt med det lilla paketet. Kontaktade Postnord och fick veta att de hade väntat på att jag skulle kontakta dem, cykeln hade tydligen stått på deras terminal i två veckor. De ville köra ut paketet till mig, men jag tackade nej och sa att jag skulle hämta det på terminalen. När jag kom dit så hade de klistrat dit mitt namn på någon annans cykelpaket. Jag protesterade och till slut så hittade de det riktiga paketet. Terminalen var för övrigt fylld med paket som de tydligen inte visste riktigt vad de skulle göra med....Det behövs nog ett gäng tyskar som kan styra upp operationen.

Fältprästen

Ny medlem
Apropå någon annans namn så var jag och hämtade ett paket på Coop idag (efter att de vad de påstod hade "försökt" lämna det hos mig).
Det gick inte så bra först, då mitt sändningsnummer stod på någon annans paket, som dessutom hamnat ca 50 mil fel.
Enligt tanten i kassan gick det inte att göra någon åt det när jag bad henne söka på mitt namn istället.
Men efter en stund gick hon i alla fall och letade och där fanns mitt paket, med samma sändningsnummer.
Nu var paketet visserligen ursprungligen från Deutsche Post, men PostNord hade i alla fall satt dit sändningsnumret.

Scale60

Ny medlem
Ojojoj en stackars skåning nere i nån postnord terminal nere Toftanäs skickade min nya Rose Pro SL-2000 till Luleå istället för Umeå och det gör att jag får vänta en vecka extra innan jag får den. Jag som hade sett fram emot att cykla på den i helgen.

Cykeln skulle ha kommit igår om den gått till Umeå och inte till Luleå och då hade jag efter den sedvanliga "ingen-var-hemma-körningen" kunnat hämta ut den på terminalen idag. Men den kom idag och jag var givetvis på jobbet när dom försökte leverera, ingen avi i brevlådan så frågan är väl om dom ens försökt leverera den. Aviet dyker nog upp på måndag eller tisdag och sen kanske jag kan hämta ut den på onsdag så nästan en vecka försenad.

Men postnord kundtjänst nämnde att om det blir en "bomkörning" som dom kallade det så kunde man boka en ny utkörning på en bestämd tid så jag gör väl det, lika bra att fä den levererad ända till dörren när helgplanerna ändå är kraschade. :D

Senast ändrad:

jonja

Aktiv medlem
me.I.am sa:
Tror är färgbytet. Tänk er själva om ni vant er vid att allt är gult - och så blir plötsligt allt blått! Det kan inte vara så lätt.

Precis! Tacka fan för att de är förvirrade och lite jet-laggade av ett sånt 'kraftigt' färgbyte.

me.I.am

Aktiv medlem
jonja sa:
me.I.am sa:

Precis! Tacka fan för att de är förvirrade och lite jet-laggade av ett sånt 'kraftigt' färgbyte.

Och för att krångla till det ännu mer, hade inte ni blivit förvirrade?

postnord_bla_gul.JPG

ceel

Aktiv medlem
Fick en notis i appen i morse. Då skulle paketet levereras dagen efter. Två timmar senare är paketet här. Jävla sätt. =)

Kassler

Medlem
Jag brukar ha som regel att följa kollits färd från valfritt land och direkt när det kommer till sverige så kontaktar jag schenker/postnord/dhl och ber om att få hämta det själv från valfri terminal. Har extremt kort stubin och genom att till 90% koppla bort svensk paket/posthantering har jag lyckat sänka mitt blodtryck och undvika både stroke och hjärtattacker.

Kung_Gustaf

Ny medlem
Kassler sa:
Jag brukar ha som regel att följa kollits färd från valfritt land och direkt när det kommer till sverige så kontaktar jag schenker/postnord/dhl och ber om att få hämta det själv från valfri terminal. Har extremt kort stubin och genom att till 90% koppla bort svensk paket/posthantering har jag lyckat sänka mitt blodtryck och undvika både stroke och hjärtattacker.

Ja, det gäller att välja sina strider.

Har tack och lov inte haft några större problem med Postnord. DHL däremot... vilka jävla kretiner :D

Topp