Power tap

Power tap
Kör du med PT:s egen programvara (har glömt bort vad det heter)?
Har du fått igång den?
Jag startar programmet, pluggar in PT-enheten (med medföljande adapter), den visar så "HOST" i fönstret tror jag, och sen börjar den ladda ner data och när den är klar kommer en lista på filer upp i ett fönster. Jag väljer de filer jag vill spara och då listas de i programmet så att jag kan öppna dem i programmet och analysera filerna.

Power tap
mojje bianchi skrev:
-------------------------------------------------------
> jag gör precis som du.med Pt menar du power tap
> modulen?

Jag menar den gula cykeldatorn.
OM du gör precis som jag, var går det fel?

Power tap
In med skivan i datorn och installera programmet i datorn, funkar det inte hämtar du hem nyare on-line från Saris med det lösenord som följde med datorn. Anslut dockningsstationen till usb-port.
Sätt i cykeldatorn o dockningsstationen och tryck på valfri funktionsknapp så den startar.
Starta powertapprogrammet i datorn. Välj att ladda över filen i verktygsfältet. Spara filen. Titta på ditt åstakomna wattfil... Mitt förslag är sen att du skaffar Trainingpeaks programvara till datorn när allt funkar :-) T

Senast redigerad av en moderator:
Power tap
min erfarenhet är att USB sladden med sin hållare för den gula datorn är "SUPERKÄNSLIG" för att datorn sitter i ordentligt. Har du verkligen tryckt in datorn ordentligt i hållaren? Händer titt som tätt att datorn inte hittas, tycker ändå att man tryckt i den hårt. Tag ur den och tryck i den hårt igen och se om den hittas. Om det nu är det som du menar med att det är fel?! Hittas datorn men du inte får över datorn så är det något annat som är fel och då har jag inte något bar tips förutom att prova installera om alltsammans.

Power tap
mojje bianchi skrev:
> Nu är ju frågan,vilket ska man välja,givetvis
> det som är gratis,men sen vet jag inte mycket
> mer.

Eftersom jag också gillar gratis undrar jag varifrån du har fått en gratis PT-mätare?

/Håkan

Power tap
mojje bianchi skrev:
> Är det någon som kan hjälpa mig?
> Jag kan inte ladda över min tränings data till
> min PC,vad är det som är fel???
> Ger snart upp, är det fel på min dator??

Har du tränat?

Tillbaka
Topp