Ok, nu har jag kört en runda med Gloworm XSV G2.0
Sjukt onöjd, har precis mailat NZ för att höra hur man gör för att returnera den.
Den slocknade 8-9 gånger under en 2-2,5-timmars runda, fulladdat batteri.
Den funkade kass med remoten, om man stängde av lampan så gick den inte att starta med remoten om man stod med den släckt i mer än typ 1-2 minuter, då var man tvungen att un-plugga den, sätta i kabeln samt para den igen genom att trycka på remoten inom 15 sekunder.
Borde ha anat oråd när jag såg att det var USB-C kontakt på lamphuset samt batteriet, ingen skarv emellan så man kunde alltså bara ta loss sladden direkt vid batteriet eller vid lamphuset.
Den slocknade ett par gånger när jag cyklade, då fick jag stanna till och sedan trycka till kontakten som jag hade i en liten väska (av den typ på bilden nedan) på ryggen. Tryckte i kontakten, sedan kunde jag köra några minuter så händer det igen, ren tur att det inte hände i något kritiskt ögonblick för då hade man ju kunnat stå på huvudet.
Jävla skit, tyvärr. För det var för jäkla gött att styra med remoten.
Men detta håller bara inte, felkonstruerat. Vägrar att behålla den, mailade precis Gloworm och frågade hur returer går till för den här vägrar jag köra med.
Täcker gärna frakten vara jag får tillbaka mina pengar.
Nu blir det till att se hur dom sköter sig när det kommer till kundservice och goodwill...
Håller er uppdaterade när jag fått svar.
Kan ju säkert hänga helt på deras goodwill eftersom dom är utanför EU. Lär väl bli svårt att driva något klagomålsärende mot dom om dom känner för att vara krångliga?
Skit samma, betalar hellre två papp mer och köper en Lupine. Ska man ändå casha ut med en hel hög av pengar för att få det lite ljusare så kan man ju lika gärna köpa (riktiga) premiumprylar direkt.
Och nej, det var inte batteriet som var tomt, och nej det var inte glapp i sladden, det var kontakten som är för klen för att sitta kvar. Kontakten är 90-graders i ena änden men rak i andra. Så det blir väldigt weird belastning och stress i den delen.
Annars så var höjde/storleken på den helt ok, den buggde ca. 3mm mindre på höjden än MS-lampan i mitt inlägg strax ovan. Men hjälper ju föga om den inte funkar.
Åter igen, fan va remote var skönt det lilla den funkade... Kan inte förstå att inte fler lampor kommer med det....