Presentation av mig (och min cykel)

Hej alla och tack för ett trevligt forum!

Dryga 40 och elektroniknörd på västkusten, cyklade en del till vardags i min ungdom men tappade intresset när livet kom emellan.
Min stela gamla MTB försvann när intresset och motivationen smygande kom tillbaks, fick tips av en vän att köpa mig en gravel. Aldrig hört talas om, men läste på och jajjamen det var en gravel jag ville ha. På senhösten 2020 slog jag till på en Scott speedster gravel 20, på den tiden gick det att köpa cyklar till vettiga priser.
Vi blev vänner fort! Skogen fick ge vika för mer och mer landsväg, idag är det kanske 20/80. Pendling gäller en dag i veckan (2 mil enkel resa, jag är en utpräglad solskenspendlare) förutom blandade motion/nöjesturer. Har förmånen att kunna välja landsväg eller skogsväg till jobbet.
Har satt som mål att i alla fall göra ett ordentligt försök till att sikta på en lång tur runt en långsmal sjö om ganska exakt ett år, vi får se.

Anyhow, med smygande intresse för landsväg och lite behov av vardagslyx så inhandlades för ett par veckor sedan ett par zipp 303s med 32 mm conti 5000 gp s tr, för jag misstänkte att mina 4 kg hjul som följde med cykeln var tråkiga att släpa runt på om man ändå bara nöter landsväg. Tanken var att enkelt kunna välja hjul efter behov. Och ja. Vilken känsla, som att få en ny cykel! (alu-ram till trots)

Så, här är min cykel, i morgon åker vi till jobbet, och ser båda fram emot turen. Väl mött!
IMG20220620212651.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Kan tipsa om Örebrocyklisternas tredagarstur runt en större och icke långsmal sjö. I mitt tycke ett betydligt trevligare lopp. Om inte annat kan det vara en bra träningshelg inför turen runt den långsmala sjön.

Topp