Prisvärda 28"-hjul

MagerValp

Aktiv medlem
Prisvärda 28"-hjul
Bakhjulet på kompisens pendlare har börjat ge upp. Finns det ingen näthandlare som har lite urval av prisvärda alternativ för standardcyklar? Har gjort ett svep över mina vanliga vattenhål och där finns det bara diverse exotiska grejer, med priser därefter. Tror det är 135 mm QR, skivbroms, HG.

Trek har ett för 849 kr som säkert skulle funka helt okej, men det måste ju finnas mer att titta på? https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/...c-mtb-wheel/p/22229/?colorCode=grey_greylight

d_anders

Aktiv medlem
Prisvärda 28"-hjul
Kolla tyskarna - bike24,bike-discount etc. Fast ett hjul är aldrig speciellt prisvärt jämfört med ett hjulpar. Kollat i köp&sälj?

johfo

Aktiv medlem
Prisvärda 28"-hjul
köpte ett "billig" standardhjul hos sportson till min pendlare när det var bråttom en gång. Det höll inte länge. Skräpnav med konor i mjukost.
Sen köpte jag ett set från tysken med XT-nav och Mavicgfälgar. Inte mycket dyrare per hjul, men så mycket bättre och inga ekrar har gått i dem heller.
Köpte snarlika men med Deore-nav till frugan två år innan.
Man kan ha synpunkter på cup&cone-nav, men Shimanos Deore och uppåt är i alla fall tätade. De ser inte ut som skit inuti efter en vinters pendlande. Smidigare att serva var de oxå tyckte jag. Prylarna passade på nåt sätt.

johfo

Aktiv medlem
Prisvärda 28"-hjul
de jag köpte fanns visst inte i lager

till frugan köpte jag från rose, men där hittar jag inget nu

Såg några som såg oväntat prisvärda ut med nav med maskinlager, men kommer inte på var... hmmm. återkommer om det ploppar upp i skallbasen

Senast ändrad:

johfo

Aktiv medlem
Prisvärda 28"-hjul
Tror det var M AVIC CROSSRIDE FTS-X som jag sett. Det verkar vara 21mm fälg och nav med maskinlager. De var dock is lite dyrare än jag mindes, kring 1400 för bak

Men det var "bara" 24 ekrar i 2-kors och straightpull.
Har inte hunnit snöa in på resterande detaljer

Topp