Problemet med sidoväggarna

Tomcaten

Aktiv medlem
Hej Happy ja e en kille som har problem med sidoväggarna. Jag hinner oftast slita upp två till tre hål i bakdäcket innan de vanliga horisontella dobbarna är färdiga.

Det känns lite luffigt med att tejpa över hålen men det är så jag gör.

Har jag tekniska problem som skit bakom-styret eller har jag ett opassande bakdäck?

Men bakdäcket är Highroller med oftast DH-casing så jag är lite förbryllad över situationen.

ejma

Medlem
Tomcaten sa:
Hej Happy ja e en kille som har problem med sidoväggarna. Jag hinner oftast slita upp två till tre hål i bakdäcket innan de vanliga horisontella dobbarna är färdiga.
Kör du mycket nere i dalarna eller håller du dig på topparna?

Fulkinesen

Ny medlem
Många däcktillverkare har varianter med mer eller mindre gummi (på sidoväggarna). Schwalbe t.ex. har en Liteskin och en Snakeskin-variant på alla sina däck. Välj tyngre däck om du vill ha mer gummi.

Vettefan, kanske ska prova WTBs tough casing? hört att den ska palla för jävligt mycket. Annars är de väl försök ta bättre linjer eller vad vet jag, DH casing ska du ju inte behöva köra sönder på det där viset

Rattnalle

Aktiv medlem
Fulkinesen sa:
Många däcktillverkare har varianter med mer eller mindre gummi (på sidoväggarna). Schwalbe t.ex. har en Liteskin och en Snakeskin-variant på alla sina däck. Välj tyngre däck om du vill ha mer gummi.
Han kör ju redan dh-däck. Dvs det tyngsta som erbjuds.

WSB

Medlem
Testa att fortsätta med DH-däck, släng i Cushcore och pumpa upp till 2 bar ;)

Annars är la detta nästa steg,
c0f4ab32cbdda5e20801c29c41e622d6.jpg

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer