Pump för tubeless

kais01

Aktiv medlem
Pump för tubeless
Ja, där stod inget alls om att poppa tubelessdäck och hur bra den fungerar för det. 180l/min är ungefär hälften av vad min kompressor lämnar.
minutliter har bäring för kontinuerlig drift. när det gäller poppa däck är det helt andra mycket högre men kortvariga flöden som gäller, beroende på tryck och storlek på tanken:)

Pump för tubeless
Det krävs ju lite teknik för att poppa tubeless med vanlig pump också. Att bara sätta på däcket och sedan pumpa funkar på någon enstaka däck/fälg-kombo jag provat. Om man däremot först trär upp kanttråden på sin rätta plats (förslagsvis med en däckavtagare) på ca 1/4-1/3 av däcket i anslutning till ventilen är det sällan jag går bet med min vanliga mtb-pump. Utan ventilkäglan i då förstås.

Peter_R_E

Ny medlem
Pump för tubeless
Jag har gjort en ful-lösning. Först satte jag i en slang, pumpade järnet så däcket ploppade upp på fälgen, därefter tog jag ur slangen (obs ena sidan på däcket måste naturligvis hänga kvar på fälgen annars är hela processen meningslös), satte i tubless-ventil och i med vätska och sen funkade att pumpa.

HP78

Ny medlem
Pump för tubeless
Jag satte på tubeless första gången förra veckan, Easton EA70-fälgar och Maxxis IKON. Funkade hur bra som helst med en vanlig fotpump, Cyklotekets standardpump för 500kr. Var bara att kränga på däcket och pumpa några snabba pump, när däcket poppat släppte jag ur luften igen, tog ur ventilinsatsen och hällde i guckan och pumpade upp det igen. Klart.
Kanske bara hade flyt men det funkade för mig.

simson

Medlem
Pump för tubeless
Tja !
Efter 15 år med slanglöst så har jag kommit fram till att rikligt med såpa/ tvålvatten är viktigast så att däcket glider lätt på fälgen.
Mange

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer