Pungskav, vad göra?

Pungskav, vad göra?
Hej

Får pungskav vid cyklingen och undrar om det finns några vedertagna sätt att lösa det på, eller andra fungerande tips?

För en målande beskrivning så hamnar alltså punghud på sidorna av sadelnosen och skaver dels mot sadeln och dels mot låren.

Pungskav, vad göra?

Ilves

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?
No double dipping, utan att tvätta händerna, för att hålla innehållet i burken fräscht! Men annars näe. Har kört det flera år nu utan att det har påverkat något byxpar. Tvättar dem efter varje runda i o f s, vet inte hur det blir om man låter det vara.

Bengt-re

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?
Är man kall nog så brukar ju skrotum fälla in sig själv. Annars så är det nog olämpliga bibs om de inte klarar av att hålla paketet iväg från sadeln. Drar man upp paketet skall det stanna på plats.

JMKbiker

Medlem
Pungskav, vad göra?
Är man kall nog så brukar ju skrotum fälla in sig själv. Annars så är det nog olämpliga bibs om de inte klarar av att hålla paketet iväg från sadeln. Drar man upp paketet skall det stanna på plats.
Nja beror väl lite på? 😉

Slask.jpg

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?
Jag använder det som ibland kallas linershorts med pad under vanliga shorts eller långbyxor. Då kan jag köra med en mindre storlek än vad jag skulle kunna göra med t.ex. bibs, samtidigt som paketet håller sig på plats oavsett om jag står och cyklar halva tiden eller svettokör sittandes ett par timmar genom skogen.

GustafH

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?
Började få problem efter att jag vinklade upp sadeln mer. Men vill ogärna ha den mer nedåtvinklad då jag börjar "glida fram".

Om du glider fram på sadeln kan det också vara cykeln som är för lång. Det värsta när man börjar labba är att plötsligt kan det vara vad som helst som är fel och då är det genast inte billigt längre.

För mig försvann mitt skav (som dock satt mer på ljumsken) när jag sänkte sadeln. Dessutom fick jag inte ont i ryggen längre. Win-win liksom. Så det funkade för mig. Kan vara värt att testa?

Pungskav, vad göra?
Finns flera sätt att undvika, bla. Kan cykeln vara stor för du glider ner så gå ner till 26-28tum kan göra stor skillnad men också olika sadla.
En av bästa tipsen är använda string kalsonger de håller allt på plats, inte trånga tjej trosor då kommer de ändå ut men finns massor olika på sex leksaker sajter.
Tillsammans med cykel byxor hålls allting i en klump ovanför.

Pungskav, vad göra?
Finns flera sätt att undvika, bla. Kan cykeln vara stor för du glider ner så gå ner till 26-28tum kan göra stor skillnad men också olika sadla.
En av bästa tipsen är använda string kalsonger de håller allt på plats, inte trånga tjej trosor då kommer de ändå ut men finns massor olika på sex leksaker sajter.

Fundadores

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?

Varför inte en mjuk tränings-suspensoar. Så slipper man kinky string-kallingar.

Skogling

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?

Vilka sex leksaker menar du?

Pungskav, vad göra?
Vilka sex leksaker menar du?
Många sådana sajter har allt möjligt men Google ger bättre resultat, skämt o sido så håller det allt på plats än som boxer där det slängs överallt än ha en (påse) man samlar allt i.
Låter kanske dumt men det är ju vad de brukade kalla typiska europeiska underkläder så behöver inte lägga någon bog varning för det är faktiskt jäkligt praktisk,man kliar sig mindre också som ofta vissa hål i kalsongerna brukar få.

Finns så många skämt om detta men är faktiskt praktiskt att hålla paketet i plats än slänga fram och tillbaka och överallt som det annars gör.

Ett par som har en söm i mitten som gör påsen lite större och hålls på plats med elastisk band, annars kan man gå amerikanskt som de använder eller tighty whitey's istället för boxer.

Så länge det inte hänger fritt, vet inte vad man annars skulle kunna ge för bra svar.

miyatafarfar

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?
Många sådana sajter har allt möjligt men Google ger bättre resultat, skämt o sido så håller det allt på plats än som boxer där det slängs överallt än ha en (påse) man samlar allt i.
Låter kanske dumt men det är ju vad de brukade kalla typiska europeiska underkläder så behöver inte lägga någon bog varning för det är faktiskt jäkligt praktisk,man kliar sig mindre också som ofta vissa hål i kalsongerna brukar få.

Finns så många skämt om detta men är faktiskt praktiskt att hålla paketet i plats än slänga fram och tillbaka och överallt som det annars gör.

Ett par som har en söm i mitten som gör påsen lite större och hålls på plats med elastisk band, annars kan man gå amerikanskt som de använder eller tighty whitey's istället för boxer.

Så länge det inte hänger fritt, vet inte vad man annars skulle kunna ge för bra svar.
Men måste det vara just STRING 😩

Räcker det inte med vanliga icke boxers?

Skogling

Aktiv medlem
Pungskav, vad göra?

Jag tänkte mer:

1. Nalle
2. Playmobilgarage.
3. Legobondgård.
4. Studsboll.
5. Rockring.
6. En liten brandbil.

Topp