Race across America 2015

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Och för alla effektfreaks så kan noteras att Strasser lägger ut effektsiffror på sin hemsida. Så här långt har följande loggats (totaltid, snittfart på delsträcka och snitteffekt är min gissning):

TS3: 11:04:00 32,80 km/h 193 W
TS2: 06:40:00 36,32 km/h 201 W
TS1: 02:45:00 33,35 km/h 260 W

Gunnar O.

Aktiv medlem
Race across America 2015
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> För att bilda sig en uppfattning om Gregers
> framfart i relation till reptider så kan noteras
> att han var en minut snabbare till TS2 än Gunnar
> var 2012.
>
> Edit: typo

Jag gav Greger rådet att köra sitt eget race I den pressande värmen på första delen av banan. Förmodligen är det just det han gör och lyssnar till kroppen.
Att han nu ligger sist i sin klass behöver inte betyda någonting för utgången egentligen.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Toppen vid TS3:

10:07 - Zotter
10:24 - Strasser
10:38 - Gulewicz
10:42 - Blanco
10:45 - Haase
10:53 - Tesgaard

Trippelt Österrike i topp alltså!

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Gunnar O. skrev:
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > För att bilda sig en uppfattning om Gregers
> > framfart i relation till reptider så kan
> noteras
> > att han var en minut snabbare till TS2 än
> Gunnar
> > var 2012.
> >
> > Edit: typo
>
> Jag gav Greger rådet att köra sitt eget race I
> den pressande värmen på första delen av banan.
> Förmodligen är det just det han gör och lyssnar
> till kroppen.
> Att han nu ligger sist i sin klass behöver inte
> betyda någonting för utgången egentligen.

Det som jag möjligen tycker är lite oroande är att det är natt därborta och det rent temperaturmässigt väl borde vara bra att köra på natten!? Han är i alla fall hur som helst igång igen och har nu hunnit 155 miles.

JLarsson

Aktiv medlem
Race across America 2015
Från motiverad.nu fb:

"Efter svåra kramper och två timmars vila är Greger åter på banan! Vi siktar på att lägga så många mil vi kan under oss innan Midday! 45 grader C lovas till Lunch!"

Gunnar O.

Aktiv medlem
Race across America 2015
GoranS skrev:
> Ah, där hade vi förklaringen. Ska man gissa att
> det är värmen som är kramporsaken?

Mycket troligt att det är vätskebrist i den pressande värmen.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Zotter har passerat TS4 på 12:39 att jämföras med Strassers 12:03 i fjol. Skiljer bara en tiondels mile i sträcka dit jämfört med i fjol.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Gunnar: Hur gjorde du för att försöka acklimatisera dig för att tåla värmen? Hade du gjort något annorlunda om du fått göra om förberedelserna? Var ju riktigt varmt 2012 också om jag minns rätt.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Om man bortser från Zotter är det riktigt tätt med folk just nu i täten. Mellan Strasser som ligger tvåa och Haase som ligger sexa skiljer mindre än 8 miles.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Jag har paus över midsommarhelgen så det ska nog lösa sig.

Tur att det är cykel och inte löpning de ägnar sig åt dock. Hade varit jobbigt att detaljföljahttp://3100.srichinmoyraces.org/, 98 miles längre än RAAM och till fots.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Greger har fått upp farten och har precis passerat 200 miles. Han ligger nu 3,7 miles före Richardson och har 2,5 miles upp till Hoffmann.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Täten vid TS4:

12:39 - Zotter
13:07 - Strasser
13:13 - Gulewicz (dubbelt olycklig tid!)
13:28 - Blanco
13:38 - Haase
14:15 - Tesgaard

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Zotter har knappt två mil till TS5 och har ett försprång på Strasser på 22 miles. I fjol hade Strasser 15 timmar blankt till TS5 och det tog 2:57 mellan TS4 och TS5.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Lite svalare väder väntar för täten under dagen då de jobbar dig uppför. I Flagstaff (TS9) som täten bör nå under eftermiddagen lokal tid, ska temperaturen "bara" gå upp och snudda 30 grader.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Zotter vid TS5 på 15.40, alltså 40 min långsammare än Strassers fjolårsnotering. Han tappade alltså 4 min på senaste delsträckan. Strasser själv har drygt en mil kvar till TS5.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Strasser 51 min efter Zotter vid TS5. Just nu är trackingen "ur funktion" på många av åkarna i täten så det är lite svårt att veta exakt hur läget är.

marr

Moderator
Forumvärd
Race across America 2015
GoranS skrev:
> Strasser 51 min efter Zotter vid TS5. Just nu är
> trackingen "ur funktion" på många av åkarna i
> täten så det är lite svårt att veta exakt hur
> läget är.

Tack för det, satt och kika på trackingen och fattade absolut ingenting :P Det förklarade saken.

Gunnar O.

Aktiv medlem
Race across America 2015
Greger var 2 timmar och 44 minuter efter min tid vid TS 3.
Verkar ha stått stilla där ett tag nu. Hoppas att de är observanta på cut off i Durango.

Gunnar O.

Aktiv medlem
Race across America 2015
Fin medvind på 3 m/s och bara 34 ° varmt borde göra att Greger flyger fram över den kaliforniska öknen.
Verkar som att trackingen för de första ligger nere just nu.

MarcusS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Zotter bränner på i 60 nerför backen till TS7 efter ha klättrat upp till 1700möh. Greger verkar tagit sovpaus vid efter 42 mil körda, 30 mil efter täten. Hoppas han inte har problem.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Hoppla! Här händer det grejer. Strasser i ledningen vid TS7. Kan detta stämma eller är det leaderboarden som åter är knasig?

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Ja, det verkar som att Strasser har vänt på steken. Tätens passeringar vid de senaste TS har varit:

TS4
12:39 - Zotter
+0:28 - Strasser
+0:34 - Gulewicz
+0:49 - Blanco
+0:59 - Haase
+1:36 - Tesgaard

TS5
16:40 - Zotter
+0:25 - Strasser
+0:46 - Gulewicz
+1:21 - Blanco (OBS Bröt där enligt leaderboarden)
+1:27 - Haase
+1:43 - Tesgaard
+2:17 - Bickett

TS6
19:42 - Zotter
+0:10 - Strasser
+0.54 - Gulewicz
+1:58 - Haase
+2:05 - Bickett

TS7
23:00 - Strasser
+0:14 - Zotter

Zotter ligger f.n. ca 5 miles före Strasser på vägen och har knappt fyyra mil till TS8.

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
[Gunnar hann före med sin oro, men jag låter inlägget stå kvar då det är lite siffror i det som understryker problematiken]
Tycker Gregers framfart, eller kanske snarare brist därpå, börjar bli lite oroande.

Han hade till TS3 18:03, vilket var 2:44 sämre än Gunnar hade 2012. Dessutom verkar han f.n. ha parkerat vid Water Wheel Resort, drygt 4 mil från TS4.

Gunnar var vid TS4 på 19:10 och Greger har i runda slängar hållit på ett dygn nu. Med mindre än att han kan få upp farten så ser detta lite mörkt ut. Förhoppningen får väl vara att det är värmen som han har svårt med och att han bara det blir lite svalare kan tuffa på fint.

Första repet är vid Durango, TS15, dit de har 81 timmar på sig. Det innebär att de ska ha passerat någon gång runt 8 på lördag morgon (svensk tid).

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Race across America 2015
Greger fortfarande stillastående. Frågan är om han försöker vänta ut värmen. TS4 har prognos på 45-46 grader under eftermiddagen. Problemet är bara att ska han vänta tills temperaturen faller under 40 grader är det ett antal timmars stillastående ytterligare och jag undrar om han har råd med det.

Gunnar O.

Aktiv medlem
Race across America 2015
GoranS skrev:
> Greger fortfarande stillastående. Frågan är om
> han försöker vänta ut värmen. TS4 har prognos
> på 45-46 grader under eftermiddagen. Problemet
> är bara att ska han vänta tills temperaturen
> faller under 40 grader är det ett antal timmars
> stillastående ytterligare och jag undrar om han
> har råd med det.

Som svensk är det svårt att förstå hur varmt det egentligen är där i öknen. 45 till 47 ° varmt är normal temperatur dagtid så här års, och som kallast på natten fram emot morgontimmarna så blir det så svalt som + 30 °

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer