Race Across America 2018

GoranS

Aktiv medlem
Bara en vecka kvar till start för RAAM 2018. Noterar att det är en svensk deltagare i soloklassen även detta år - http://www.raam2018sweden.se/ Dessutom är Strasser tillbaka för att försöka försvara fjolårssegern och gå upp på totalt fem segrar och därmed tangerar Jure Robics rekord.

Känns i övrigt som ett relativt litet startfält med totalt 35 deltagare om http://www.raceacrossamerica.org/results.html nu är korrekt.

[Fick för mig att jag hade skapat en tråd för detta lopp, men hittar ingen. Om någon har bättre sökförmågor och hittar på den får ni gärna berätta var den finns]

GoranS

Aktiv medlem
49 timmar till första start.

Den svenska deltagaren, Gunter Andréasson rapporteras vara på plats i Oceanside sedan i onsdags.

I övrigt gissar jag på att Zimin, vilken som vanligt är me, kommer att bryta (som vanligt)!

GoranS

Aktiv medlem
Någon som har koll på rookie-deltagarna i under-50 och om det finns någon där som man kan vänta sig kan vara med i tätstriden? Ser på startnumren ut som att 11 av 21 i herrar under 50 är debutanter.

ohellstrom

Ny medlem
Zimin är i år anmäld som ”HPV” och inte ”standard bicycle”.

Nu vet jag inte vad det är för farkost han tänkt framföra, men vi får väl se om det går bättre eller sämre än vanligt.

GoranS

Aktiv medlem
I vanlig ordning ser det ut att bli en svettig inledning. TS2 kan bjuda på runt 43 grader när cyklisterna passerar enligt yr.no.

GoranS

Aktiv medlem
ohellstrom sa:
Zimin är i år anmäld som ”HPV” och inte ”standard bicycle”.

Nu vet jag inte vad det är för farkost han tänkt framföra, men vi får väl se om det går bättre eller sämre än vanligt.
Ingen skillnad jämfört med i alla fall de senaste åren därmed. Han har åtminstone sen 2015 kört HPV.

Jag bibehåller min gissning att han DNF:ar. Tror dock han kommer längre än 2015 då det var stopp i och med TS2.

GoranS

Aktiv medlem
OK, nu ska väl RAW-gänget iväg först, så det dröjer nog en liten stund innan RAAM:arna ger sig iväg. Någon som sett någon livestream från starten. Hittade ingen vid ett snabbt försök. Har ju funnits tidigare år i alla fall.

GoranS

Aktiv medlem
Temperaturen stiger dock raskt när de rör sig inåt land. I Borrego Springs, TS1, som nås efter 57 miles utlovas temperaturer på 40-41 grader enligt klart.se.

GoranS

Aktiv medlem
Seana Hogan är iväg, rekordhållare bland damerna med 21,3 km/h i snitt fart (1995). Om jag inte minns helt galet har hon också brutit ett antal gånger på senare år. Får se om hon lyckas komma i mål i år.

GoranS

Aktiv medlem
Även schweiziskan Reist (vinnare 2016) är iväg liksom Roche-Wallace, den tredje damen i startfältet.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Nähä, dags att komma i säng, så får man i morgon bitti se hur det utvecklat sig när de kommit en liten bit på väg.

GoranS

Aktiv medlem
Strasser i ledningen vid TS2, 18 minuter före holländska Diseviscourt och 20 minuter före amerikanen Blanco. De är de enda som är inrapporterade där ännu. Strasser är f.ö. först på vägen av RAAM:arna också.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Är lite olika. I fjol la han ner vid TS6, året innan vid TS21 även om han om jag inte minns alldeles galet var ganska rejält över första reptiden (vid Durango).

GoranS

Aktiv medlem
Strasser drar sakta men säkert ifrån Diseviscourt. Skiljer nu 8,5 miles på vägen. Är sedan närmare 12 miles ytterligare ner till Blanco.

GoranS

Aktiv medlem
Är ingen rekordfart inledningsvis. Strasser hade till TS2, Brawley, 7.20 att jämföras med rekordåret 2014 då det tog 6.13. Vet i och för sig inte om det är precis samma väg, men avståndet från starten dit är i alla fall väsentligen detsamma.

Andréasson passerade på 10.16, vilket kan jämföras med Gunnars 8.56 från 2012. Det är dock för tidigt för att dra några växlar på detta. Jag tror att man får vänta åtminstone ett par dygn på att få någon riktig fingervisning kring hur han klarar att hålla farten.

GoranS

Aktiv medlem
Strasser förbi TS3 efter 235 miles på 11.53, 1.07 före Diseviscourt, men 1.59 långsammare än i rekordloppet. Blanco är på väg in till TS3 med Reist hack i häl.

GoranS

Aktiv medlem
Diseviscourt har fått stopp och han är nu passerad av Reist och troligen även Blanco även om den senare f.n. verkar gå inkognito.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer