[Racer] - Göteborg, Franssons, söndag 10.00 - snabbdistansträning

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det är dags för sista snabbdistanspasset innan Vätternrundan. Det blir raka vägen ner till Varbergsrondellen och tillbaka, totalt ca 15 mil. Vi värmer upp i ett par mil och startar tidtagningen efter Lindomerondellen. Sen är det full fart ner till Varberg och tillbaka, totalt Lindome-Varberg-Lindome är det 112 km t.o.r. Snittfarten vi ska hålla är +40km/h på den sträckan. Sen varvar vi ner på hemvägen.

Vi kommer att försöka samla ihop så många som möjligt ur Conti Test Team på söndag. Alla är välkomna men det är ytterst viktigt att köra jämnt och säkert. Det här är sista finslipningen inför Vätternrundan och nu ska allt sitta. Här några punkter som är extra fokus på söndag, säkerhet och jämn fart:

* Håll avstånd, ca 0.5 m ska det vara mellan cyklisterna.
* Cykla spikrakt och håll dig exakt bakom framförvarande cyklist, inte en halvmeter åt sidan.
* Rör inte bromsen annat än i yttersta nödfall, vi ska inte öva på jojo-cykling i klungan utan det ska gå jämnt utan ryckighet i klungan.
* Håll hastighetsskillnaden mellan leden högst 2-3 km/h. Detta är något alla måste vara delaktiga i att hålla koll på.
* Kör inte närmare vägkanten än 0.5m, det kan finnas gropar/hinder som bakomvarande inte hinner se.
* Varna för alla gropar/hinder med tecken som ska vidarebefordras bakåt av alla i klungan.
* Byt led från snabba till långsammare med marginal, klipp inte framhjulet på cyklisten du precis passerat och lagt dig framför.

Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 10.00 på söndag. Vi ses!

/Leo

Senast ändrad:
Ses på söndag, då kör vi full fart. :-)

/Leo

Senast ändrad:
Vädret ser ut att bli perfekt för snabbdistans, hoppas det blir lika bra väder om en vecka!

Alm

Vilken dag, frisk sidvind hela vägen, snabba cyklister och högt tempo.....

Måste erkänna att mina ben är glada över min nuvarande postion, sittandes i en skön fåtölj med en nygjord latte framför mig.

Jag hade 125 km på min GPS, Ericsson - Lindomerondellen och rullsnittet blev 42.5 km/h. Nervarvingen från Lindome till stan var behövlig (NOT! för mig var det mer en sista urkrämning...)

Vi hade en fint fungerande belgisk klunga men snasar vi oss inte vad gäller farten om en vecka blir det få som orkar snurra runt sista 10 milen.....

Som en sista snabbdistans runda var den helt perfekt!

Tack alla för idag!

Patric

Senast ändrad:
paprikan skrev:
-------------------------------------------------------
> rullsnittet blev 42.5 km/h.

42,5 km/h * 7 h = 297,5 km ;)
Lycka till på lördag.

Sven

Tillbaka
Topp