[Racer + Nu med Mini RR]En studie i svart, heta bilder på kungens nya kläder från Rossano Veneto.

Wilier

Aktiv medlem
[Racer + Nu med Mini RR]En studie i svart, heta bilder på kungens nya kläder från Rossano Veneto.
Sådärja. Då var ännu en racer införskaffad. Det började med att jag skulle byta utväxling på min nuvarande Wilier racer, sätta på en större krans bak och eventuellt ett nytt vevparti för att klara alperna i sommar.

Ringde så min kära cykelhandlare,
- klart att det gick å fixa, har för övrigt fått in lite kul ramar sa han.

Tanken slant, sömnen försvann och jag kunde inte riktigt släppa det.
Det som sen hände var att jag åkte ner till falkenberg i helgen som gick och byggde där själv ihop den hoj jag ville på löpande räkning. Full tillgång till bra verkstad och en fet sortiment med prylar, fy fan va jobbigt men jäklar vad kul.

Resultatet ses nedan på några bilder. Ramen har gått i ett team nere i Italien under 2005 och är deras team scandium ram (som Lampre, Cofidis etc. bland annat kör på). den är lackad på samma sätt som Le Roi och bär till och med dess namn. Älskar denna färgsättningen och finishen är väldigt hög.
Återstår och se hur den är att hoja på.

Resultatet i sin helhet:

Kunde inte låta bli att sätta på en lutfisk

Kontoret:

Vevparti model litet (eller fegt/bensvagt...)

Spår av tidigare liv:

The copper stripe

Traditionen bjuder även på:

Ram: Wilier Team Scandium
Gaffel: MIZUNO FIANDRE MONOSCOCCA
Växlar: Campagnolo Chorus
Bromsar: Campagnolo Record
Hjul: Mavic Kysirum ES
Däck: Vittoria Open Corsa Evo-CX
Vevparti: FSA ProCarbon Compact
Klingor: 50/34
Vevlager: integrerat
Styrstam: ITM carbon 100mm
Styre: ITM millenium wing shape OS
Sadel: Selle Italia C64
Sadelstolpe: Campagnolo Record carbon
Pedaler: Look Keo Sprint
Flaskställ: Black/Copper

Senast redigerad av en moderator:

Leo

Ny medlem
Vackert!! Den ser fin ut, kommer nog att funka fint i slutspurten till målet i Alp'd'Huez! Vad väger skönheten? :-)

/Leo

Wilier

Aktiv medlem
Har faktiskt ingen aning om vad den väger, tycker inte vikt är så noga :).

Ramen ligger någonstans 1100-1200 gram, får räkna lite vad det blir för jag har ingen våg som plockar över 5 kg.

Klaes

Medlem
Tur att det fortfarande snör och regnar så du kan mysa med den i soffan ett tag till.

TTR

Aktiv medlem
Riktigt snygg!!

Vi måste helt enkelt ha en "Wilier Team Scandium" uppgörelese i Falkenberg i sommar...

lleberg

Ny medlem
Grymt fin!

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> Har faktiskt ingen aning om vad den väger, tycker
> inte vikt är så noga :).
>
>
> Ramen ligger någonstans 1100-1200 gram, får räkna
> lite vad det blir för jag har ingen våg som
> plockar över 5 kg.

Den väger alltså över 5!
Vad är det för AM hojpa du har skaffan dig egentligen?

Johan S

Ny medlem
Oh, herrejestanes! Helt lamslagen, vet inte vad jag ska säga, alla ord blir för små i munnen i förhållande till vad jag upplever när jag ser bilderna! Lyckliga du!

Peter_K

Ny medlem
Jevvlar vad snygg den var! Den färgkombinationen är grym. Matchar copper stripe:n den röda ekern i hjulen lika bra i verkligheten som den verkar göra på fotona?

Plocka ihop och bygga själv låter som en livsfarlig kombination för plånboken ;) Vad hamnade slut-notan på?

cerro

Aktiv medlem
Bellisimo. Varje gång jag kollar på Wilier ser jag bara plottriga ramar men du lyckas hitta de snygga, Grattis.

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Helt ofattbart jävla mulligt snygg! Grattis, jag är fett med avis, tur för dig att den är i barnstorlek... ;)

Är inte bakre höljet till bakbromsen i längsta laget?

Får man fråga vad kalaset gick på eller vill du inte veta? :=)

Vad ska du göra med dina två andra racers nu?

fredrikw

Aktiv medlem
Bara att gratulera, den blev helt galet snygg.

crallan

Medlem
Bara att ifalla i kören. Jättegrattis, den där har du verkligen lyckats med, lyllo:)
Mvh Kristofer

Wilier

Aktiv medlem
Matchningen mellan hjuleker och koppar stripen är väldigt ljusberoende, blir till att cykla i halvmulet väder hädanefter :)

Larsson: Höljet till bakbromsen är lite långt :( Såg det först när jag tog bilderna, blir till att fixa. Skall behålla min Izoard, min hustru kommer köra den mest framöver. Cannondale:n skall säljas till en kollega för ett mycket billigt pris, allt för att skapa ett mer renrasigt cykelstall :)

Vad det gäller pengar så la jag mycket mer än vad jag hade tänkt på racer i år, hade planerat en lättning av min MTB:n men det blir nog bara ny gaffel. Dock blev det väldigt mycket cykel för pengarna, ramen var löjligt billig till och med. Det var mest sadel, stolpe och hjul som ställde till det. Handlaren viftade med ett par Campa Bora hjul för väldigt bra pengar med, men jag lyckades stå emot, kanske någon annan här på forumet som vill ha såna hjul till billigt pris.

Cosmo

Ny medlem
Oj! Den var riktigt fin, kopparfärgen är magisk. Wilier gör verkligen riktigt fina cyklar. Var och hämtade en själv förra veckan (se min profil).

rille

Ny medlem
Super fin blev den:-))
Väntar på styre och stam, sedan sätter jag ihop min!!

Hogge

Medlem
Det var tametusan en av dom finaste jag sett.

Det känns som jag vill byta ut min redan..

freddan

Ny medlem
Schysst, men vinkla upp styret så ändarna inte pekar uppåt. Och höljena ska gå ut på framsidan styret inte bakom. Nu ser det ju ut som du fått cykeln monterad på OBS.. ;)

Cosmo's var riktigt läcker och stilig. I like!

TTR's är riktigt racig.. Jag tar TTR's hoj med Cosmo's lack och Wilier's hjul som träningshjul.. :)

Jilster

Aktiv medlem
iiiiihhh! (pojkbands skrik)

En soffbild till, och vilken soffa sen!

Wilier

Aktiv medlem
freddan, styret justeras först efter jag kört, högst sannolikt vinklas det upp något. Höljerna går ut på främre halvan av styret.

En fråga som kanske någon har kunskap om. På ramen står det Scorta med namnet Perelin under. Är Scorta teamet och Perelin den lille cyklisten, någon som har koll på den Italienska halvproffs/amatör cykelcirkusen. Blev inte klokare igår med hjälp av Google.
Tänk om det är en liten knubbig jävel som älskar pave som hojat på den :(

Kung Stalle

Aktiv medlem
> Resultatet ses nedan på några bilder. Ramen har
> gått i ett team nere i Italien under 2005 och är
> deras team scandium ram (som Lampre, Cofidis etc.
> bland annat kör på).

Lampre körde Cannondale Six13 förra året. Å det där är ingen Six13.

Snygg hur som helst.

Stalle

Sam

Aktiv medlem
lätt att få av italienska hojar. Men Deore XT får det av allt.

mkt fina hojar!

Deore XT skrev:
-----------------
> Ståfräs 100%

K

Klirre

Guest
Hejsan... jävalr du snygga cyklar..... Måste ha!! JA har 19 tusen spänn vad kan man få för Wilier cykle för det? Både nytt och begangat?

Deore XT

Ny medlem
Klirre skrev:
> Hejsan... jävalr du snygga cyklar..... Måste ha!!
> JA har 19 tusen spänn vad kan man få för Wilier
> cykle för det? Både nytt och begangat?

Om du letar riktigt bra kanske du kan få en wilier Thor?

SAM:hahaa, snyggabrudar på snygga hojar=finfint...sam kolla in Limar tjejen, kanske LITE gammal för mej, men perfa för dej:D

K

Klirre

Guest
Ojoj Cosmo.. vill ha.......

Wilier

Aktiv medlem
Kung Stalle skrev:
> > Resultatet ses nedan på några bilder. Ramen har
> > gått i ett team nere i Italien under 2005 och
> är
> > deras team scandium ram (som Lampre, Cofidis
> etc.
> > bland annat kör på).
>
> Lampre körde Cannondale Six13 förra året. Å det
> där är ingen Six13.
>
> Snygg hur som helst.
>
> Stalle

Lampre kör på en sån här i år (TTR:s hoj ovan) bland annat (kör även på Le Roi)
Tror att dom även körde på en liknande säsongen 2004, vilket Gerolsteiner också gjorde.

smack

Ny medlem
Nu får ni lägga av , hålla på o lägga upp en massa såna där bilder.
Har ni tänkt på att ni kan rasera andras ekonomi när ni håller på sådär. :)

Wasabi

Ny medlem
äh, sååå snygg var den inte :P

Leffe

Aktiv medlem
som vanligt är Cykeln för snygg för soffan, färdjälva juste hojpa!

Jensen

Aktiv medlem
jäkligt snygg hojj, just mina favoritfärger, svart o så kopparfärg på detta. o i metallic lack o allt, ge mig direkt :D

Pelle Hå

Aktiv medlem
Inte så illa pinkat Henrik. Det är inte utan att åldermännen imponerar lite. Sofistikerat och elegant. Men det är väl så när man börjar bli lite till åren...
Hade det varit bilar som var hobbyn så hade väl tråden handlat om en Ferarri eller något annat. Jäkla penisförlängare... ;-)

Mårten

Aktiv medlem
Dags att skaffa skottkärra med alla dom penisförlängarna... ;) (För att spinna vidare på Pelle Hås inlägg)

Schysst hoj! Kolfiber är inte min grej men gillar du det är det okej med mig alltså! Lycra, rakade ben, what ever, it's ok! :D *Tummar upp*

Wilier är rätt snygga över huvud taget.

HåkanC

Aktiv medlem
Wilier skrev:
> Har faktiskt ingen aning om vad den väger, tycker
> inte vikt är så noga :).
>
> jag har ingen våg som plockar över 5 kg.

Snygg cykel, men även om du inte kan väga hela cykeln borde du väl kunna väga Ksyrium ES-hjulen?

Mavic är ju kända för att vara, vad skall vi säga, optimistiska vad gäller vikter.
Tex vägde förra årets Ksyrium SL över 1600g (728+886) dvs mer än 100g mer än den annonserade vikten.
Enl http://www.mavic.com väger Ksyrium SL i år 1485g (f: 660 g, b: 825 g) och Ksyrium ES också 1485g (f: 645g, b: 840g)

Men betyder det att den verkliga vikten på Ksyrium ES också är över 1600g?

Det är vad jag skulle vilja veta.

/Håkan

Wilier

Aktiv medlem
HåkanC skrev:
>
> Snygg cykel, men även om du inte kan väga hela
> cykeln borde du väl kunna väga Ksyrium ES-hjulen?
>
> Mavic är ju kända för att vara, vad skall vi säga,
> optimistiska vad gäller vikter.
> Tex vägde förra årets Ksyrium SL över 1600g
> (728+886) dvs mer än 100g mer än den annonserade
> vikten.
> Enl http://www.mavic.com väger Ksyrium SL i år
> 1485g (f: 660 g, b: 825 g) och Ksyrium ES också
> 1485g (f: 645g, b: 840g)
>
> Men betyder det att den verkliga vikten på Ksyrium
> ES också är över 1600g?
>
> Det är vad jag skulle vilja veta.
>
>
>
> /Håkan

Skall se om jag inte kan göra det, återkommer isåfall.

Känner igen det där med viktavikelser på deras hjul, mina CrossmaxSL höll inte riktigt måttet, framhjul vägde 718 mot då uppgivet 650 gram men bakhjulet diffade bara 6 gram vilket får ses som OK.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer