[Racer] - Stockholm, Cykel City Gran Fondo - 9 maj - Vilka ska köra??? - Nu med bilder! :-)

[Racer] - Stockholm, Cykel City Gran Fondo - 9 maj - Vilka ska köra??? - Nu med bilder! :-)
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Conti kläderna är snygga! Jag har dock hört
> rykte om att Hofvet sub-7'or ska ha speciella
> kläder. Dem har iaf jag inte sett än; dem kanske
> inte ser ut som vanliga hofvet kittet.
>
> Då kommer dem inte bara bli jättesnabba, men
> jättesnygga dem med :-)

Inga jättebra bilder men tar man fram förstoringsglaset så:

http://www.sub7.nu/2010/04/klader-ostgotaloppet-langtur.html

Supertramp

Aktiv medlem
kitzblitz skrev:
> Conti kläderna är snygga! Jag har dock hört
> rykte om att Hofvet sub-7'or ska ha speciella
> kläder. Dem har iaf jag inte sett än; dem kanske
> inte ser ut som vanliga hofvet kittet.

Det var flera som körde med SUB7-kläder på Gran Fondot!
Ser ut som vanliga Hofvet-kläder fast en extra massa reklam-loggor.

Supertramp

Aktiv medlem
Bäst med Conti-kläderna är den stora Continental-loggan som sitter bak på byxorna, den gör det jättelätt att hitta sina Conti-kompisar i klungan!

Leo

Ny medlem
Det var ju några vurpor även bland CTT, i slutet och några mil innan mål. Kläder fixar vi nya, maila mig om vad som gick åt så löser vi det.

Hoppas att det inte blev några allvarligare blesyrer, Asko var den som haltade mest efter målgången, hur är det med kroppen idag?? Hoven hade nog de största skrapsåren jag sett på länge på benen. :-O
Tonis hoj såg inte bra ut, jäkla otur igen... :-(

Gran Fondot är ett lite farligt lopp, så jag förstår evo som valde att köra 400km i regn och blåst istället dagen innan. Dock är det ju ett kul lopp trots det, men allting kan hända.

Har massor med bilder från start och mål, lägger upp en del ikväll.

/Leo

Altirando

Ny medlem
Tråkigt med cykeln Toni :-(

Men är mycket nöjd med min 6:e plats :-)

Missar dock tyvärr både Roslagsvåren och nästa läger med CTT i Gbg :-(. Kommer dock köra Siljan runt 5/6 som genrep inför VR och hoppas fler kommer dit och kör. Gör ni det så hör gärna av er. Vi i CTT från Sundsvall tänkte sätta ihop en snabbgrupp.

/Tomas N

Skogling

Aktiv medlem
smiley skrev:
> Ni läser desperat in alldeles för mycket i det
> jag skriver. Jag har aldrig skrivit att det skulle
> vara en tävling, jag har aldrig kommit med
> kommentarer om någon som person, jag har enbart
> diskuterat 7 timmarsgränsen. Försök att få in
> det i era skallar.
>
> Börjat att undra varför ämnet är så
> känsligt. Det är väl som vilket ämne somhelst.
> Ja, ja, ämnet rör visst upp alldeles för mycket
> känslor. Makes me kind of wonder...

Det verkar faktiskt mest vara du Smiley, som är upprörd här. Jag tycker du har konstig attityd. Kan du inte hålla en lite lägre profil ? Det blir så gapigt här...

evo

Aktiv medlem
Altirando skrev:
> Tråkigt med cykeln Toni :-(
>
> Men är mycket nöjd med min 6:e plats :-)
>
> Missar dock tyvärr både Roslagsvåren och nästa
> läger med CTT i Gbg :-(. Kommer dock köra Siljan
> runt 5/6 som genrep inför VR och hoppas fler
> kommer dit och kör. Gör ni det så hör gärna
> av er. Vi i CTT från Sundsvall tänkte sätta
> ihop en snabbgrupp.
>
> /Tomas N

Grattis Tomas! Missade att du knep 6e-platsen, du blir grymmare för varje år. Starkt kört!

Ang. Siljan har jag funderingar på det men har inte bestämt mig ännu. Har aldrig kört det så det skulle vara kul. Återkommer i så fall.

smiley

Ny medlem
Skogling skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni läser desperat in alldeles för mycket i
> det
> > jag skriver. Jag har aldrig skrivit att det
> skulle
> > vara en tävling, jag har aldrig kommit med
> > kommentarer om någon som person, jag har
> enbart
> > diskuterat 7 timmarsgränsen. Försök att få
> in
> > det i era skallar.
> >
> > Börjat att undra varför ämnet är så
> > känsligt. Det är väl som vilket ämne
> somhelst.
> > Ja, ja, ämnet rör visst upp alldeles för
> mycket
> > känslor. Makes me kind of wonder...
>
> Det verkar faktiskt mest vara du Smiley, som är
> upprörd här. Jag tycker du har konstig attityd.
> Kan du inte hålla en lite lägre profil ? Det
> blir så gapigt här...

Då gör jag som du säger. Eftersom jag inte är önskvärd här gissar jag att mina bilder inte heller är det. Tack och hej.

saltgurkan

Aktiv medlem
Mkt tjöt här, bäst o byta ämne till cykel istället, finns det några planer på att köra ngt snabbpass på Torsdag i Sthlmstrakten? Kanske en repris av Torö t o r :)? Eftersom alla snabba cyklister läser den här tråden så är det väl vettigast att skriva frågan här ;)..

cerberos

Aktiv medlem
Jag kan tänka mig något sådant... fast helst noor om Stockholm... frågan är vad min cykelänka tycker :)

evo

Aktiv medlem
cerberos skrev:
> Jag kan tänka mig något sådant... fast helst
> noor om Stockholm... frågan är vad min
> cykelänka tycker :)

+1

Du är en tankeläsare cerberos:)

cerberos

Aktiv medlem
Vi kanske skall flytta resten av diskussionen om 7.30 till den tråden? Mitt turförslag står fast med brasklapp om att jag själv kanske inte kommer loss. Den här tråden känns lite tråkig just nu. Aldrig roligt när det blir osämja/missförstånd? Nåväl det rättar väl till sig när alla lugnat ned sig :)

Asko

Ny medlem
Tråkigt med cykeln, Toni. Jag var ju i närkontakt med dig och/eller cykeln. Jag voltade över er (var ni två eller tre som låg där?) och landade med knä, höft och armbåge i asfalten. Jag är stel och svullen idag men mest ont har jag i höger ljumske, därav haltandet, och i nacken. Jag ska på massage idag, vi får se vad han hittar mer för ställen som är ömma.
Jag har inte hunnit titta på cykeln ännu, jag fruktar vad man kan hitta under hinnan av Södertörnsk jord. Dock funkade hojen bra under den sista biten så förhoppningsvis är det lite repor som värst.

Precis som Toni hade jag en incident förra året då någon vurpade och förstörde sitt fina Zipp-hjul framför mig och jag tappade klungan. Man börjar undra om man ska köra det här Gran Fondot överhuvudtaget.

Om formen fortsätter att vara som den var igår och jag läker hyfsat fort så finns det all anledning att vara positiv för vår VR-satsning.

Vi ses!

/Asko

saltgurkan

Aktiv medlem
Det vore inte så dumt, men för att köra belgiskt så kanske man ska va några stycken eller så kan man dra till Göteborg (kanske inte heller så poppis hos cykelänkor) då det enligt rykten planeras ett längre belgarpass där. Det kanske iofs går snabbt att dra ihop ett gäng här, det finns ju många CTT:are i Sthlm osv. Någon får göra ngt alltså :)..

Edit: Ok, diskuterar vidare i 7:30-tråden då :)

Senast redigerad av en moderator:

Ola

Aktiv medlem
Bra kört Leo och andra som var med!

Kan vi se bilder om vi frågar snällt?

Ola

Hoven

Medlem
Smiley

Jag vill också se dina bilder :-) Tycker du har gjort ett makalöst fantastiskt arbete för oss i CTT.

Hoven

smiley

Ny medlem
Hahaha, ni vet att jag är alldeles för svag för er. Klart ni får. :o) Väljer ut ett gäng tillsammans med Leo ikväll.

Leo

Ny medlem
Snart så kommer bilder... :-)

Här kommer lite siffror så länge:

trip dist 134,43km
ride time 3:34:49
avg speed 37,50km/h
max speed 64,00km/h
trip alti 1201m
max alti 200m(glömde kalibrera höjden, stämmer säkert inte)
avg climb 2%
max climb 12%(sista backen upp?)

snittpuls 147
maxpuls 180

/Leo

Road_Runner

Aktiv medlem
Grattis alla som körde bra jobbat.
Själv led jag av temporära köldskador.
Mindre kul med alla som hade incidenter hoppas ingen fick någon allvarlig skada, och att alla materiella skador löser sig smidigt för er.

Hoven

Medlem
Frugan ringde sjukvårdupplysningen för hon är inte nöjd med hur sårena ser ut och eftersom de varar. Ingen av oss har nån erf av sådant här. Himla svårt att få rent eftersom fibrer från kläderna sitter fast. Jävla skit! De vill att man skall åka in till akuten på en gång och inte avvakta eftersom frugan nämnde ordet "frossa". Men jag ingen lust och åka 1 timme bil och sitta 4 timmar på Akuten i Uppsala.:-( GGGrrrrrrrrr.......... livliga diskussioner om att åka eller inte.

Hoven

Little Stereo

Aktiv medlem
Hoven skrev:
> Frugan ringde sjukvårdupplysningen för hon är
> inte nöjd med hur sårena ser ut och eftersom de
> varar. Ingen av oss har nån erf av sådant här.
> Himla svårt att få rent eftersom fibrer från
> kläderna sitter fast. Jävla skit! De vill att
> man skall åka in till akuten på en gång och
> inte avvakta eftersom frugan nämnde ordet
> "frossa". Men jag ingen lust och åka 1 timme bil
> och sitta 4 timmar på Akuten i Uppsala.:-(
> GGGrrrrrrrrr.......... livliga diskussioner om att
> åka eller inte.
>
> Hoven

Hade jag var och frossa hade jag också åkt in direkt, sår brukar blöda eller vätska något klart/svagt rosa genomskinligt... .-/ T

Little Stereo

Aktiv medlem
Supertramp skrev:
> Jag inser efter att ha kört mitt första lopp med
> mass-start att det rä viktigt hur väljer att
> köra i klungan. Till skillnad från några andra
> här fick jag kämpa rätt mycket bara för att
> inte bli avhängd. Det var aldrig riktigt nära
> någon gång men hade det körts ännu lite
> hårdare i någon av backarna så hade det blivit
> riktigt tufft!
>
> Jag försöker så gott jag kan att vara "smart"
> och inte bränna onödig energi. T.ex. så blir
> det efter varje inbromsning eller backkrön
> kraftiga accellerationer. I såna lägen kollar
> jag alltid om jag har råd att falla tillbaka
> några placeringar utan risk för att bli efter.
> Om det ser lugnt ut så accellererar jag måttligt
> och låter mig falla tillbaka några platser i
> stället.
>
> Samma sak i backar, om man har råd så kan man
> låta sig passeras av några cyklister för att
> kunna köra något lugnare. Fast jag kom oftast in
> i backen långt bak i klungan, då har man inte
> så mycket val annat än att hålla sin plats.
>
> Ni som brukar tävla kanske har andra tips som
> gör att det blir lättare att hänga med i en
> snabb klunga?

Vill du spara på krutet får du aldrig ligga längre ner än topp 20 i klungan, så fort du hanar en bit bak måste du slösa eftersom du inte själv kan styra över inbromsningar/accelerationer... Ju längre fram du är desta energisnålare åker du Joakim :-) T

cerberos

Aktiv medlem
Hoven skrev:
> Frugan ringde sjukvårdupplysningen för hon är
> inte nöjd med hur sårena ser ut och eftersom de
> varar. Ingen av oss har nån erf av sådant här.
> Himla svårt att få rent eftersom fibrer från
> kläderna sitter fast. Jävla skit! De vill att
> man skall åka in till akuten på en gång och
> inte avvakta eftersom frugan nämnde ordet
> "frossa". Men jag ingen lust och åka 1 timme bil
> och sitta 4 timmar på Akuten i Uppsala.:-(
> GGGrrrrrrrrr.......... livliga diskussioner om att
> åka eller inte.
>
> Hoven

Åk!! Jag brukar vara lika obstinat som du. Besvärligt och kanske inte nödvändigt tänker man. Mitt tips är ta smällen att åka nu. OM det inte blir bra av sig självt kommer du torska myckt mer tid och samtidigt lida mer om du avvaktar. Åk nu och kolla så att det inte blir långdraget.

Hoppas det ordnar sig snabbt och så smärtfritt som möjligt. Jag har varit inne på akuten med en del godingar tiil sår och fått dem rengjorda. Visst det är inte kul men det är värt det TRO MIG!

evo

Aktiv medlem
Jag skulle ha åkt in till akuten om jag vore du. Det kan vara väl spenderade 4 timmar.

Leo

Ny medlem
Här kommer då lite bilder från Gran Fondot, både starten och målgången. Lite större bilder finns även på http://picasaweb.google.se/leo.happy/GranFondoStockholm2010#

/Leo

100_8072.jpg ht=629

100_8075.jpg ht=612

100_8076.jpg ht=544

100_8078.jpg ht=620

100_8079.jpg ht=544

100_8080.jpg ht=544

100_8085.jpg ht=550

100_8086.jpg ht=544

100_8090.jpg ht=544

100_8091.jpg ht=544

100_8092.jpg ht=567

100_8093.jpg ht=618

100_8098.jpg ht=717

100_8099.jpg ht=725

100_8100.jpg ht=725

100_8101.jpg ht=725

100_8102.jpg ht=725

100_8105.jpg ht=544

100_8108.jpg ht=544

100_8110.jpg ht=539

100_8111.jpg ht=510

100_8113.jpg ht=544

100_8116.jpg ht=595

100_8117.jpg ht=613

100_8118.jpg ht=725

danne

Medlem
Aldrig förr har jag sett så många cyklister posera med cykeln mellan de i marken fast planterade fötterna. Anskrämligt.

gabbeon

Aktiv medlem
Pilens handskar snyggast i stan :-)

Ett litet tips till CTT:

Biltemas seglarhandskar i neopren/skinn funkar kalas även till cykling i vårt bistra klimat. Dessutom är de väldigt snyggt färgmatchade till Contikläderna:

25-5180_l.jpg

Bilden visar inte riktigt samma handske som jag menar, här är direktlänk:

http://www.biltema.se/Bat/Aror-och-Paddlar/Paddlar/Seglarhandskar2/

Leo

Ny medlem
Här kommer en liten karta också och banprofil, samt lite detaljer:

karta100509.jpg ht=725

Totalt 134km

banprofil100509.jpg ht=419

1181m klättring enligt FRWD:n

pisspaus100509.jpg ht=471

Tog en pisspaus vid 93km, körde sen ikapp tätklungan på ca 4 minuter med 40 i snitt. :-)

malbacken100509.jpg ht=470

Sista 2km, backen upp till mål eller backarna, det var ju två. Med en bit cykelbana i slutet.

/Leo

Leo

Ny medlem
danne skrev:
> Aldrig förr har jag sett så många cyklister
> posera med cykeln mellan de i marken fast
> planterade fötterna. Anskrämligt.

Vad menar du med det? Det var inga fotografer på banan, vad jag vet?

/Leo

cerberos

Aktiv medlem
Looking sharp! Imponerande data Leo! :)

Vad blev snittet på hela rundan? Fast det kanske redan finns i tråden?

Leo

Ny medlem
37.5km/h, inte så högt egentligen. Tempot varierade mycket, väldigt lugnt ibland och snabbare i slutet.

/Leo

cornas

Ny medlem
danne skrev:
> Aldrig förr har jag sett så många cyklister
> posera med cykeln mellan de i marken fast
> planterade fötterna. Anskrämligt.

+1

Är fötterna ur står man bredvid cykeln!

Edit: Sorry glömde, bra jobbat grabbar! Ser bra ut inför VR!

Ola

Aktiv medlem
cornas skrev:
> danne skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Aldrig förr har jag sett så många cyklister
> > posera med cykeln mellan de i marken fast
> > planterade fötterna. Anskrämligt.
>
> +1
>
> Är fötterna ur står man bredvid cykeln!
>

Helt otroligt, jag trode att jag hade läst alla stilregler innan, men det finns mer.
Ni skojar va?

bigmollo

Aktiv medlem
Igen, bra kört. Det verkade vara en hård avslutning med backen. Kläderna syns bara i klungan. Om Pilen hade de där handskarna på sig när han körde så skulle han lätt vinna om han körde utan. ;)
Toni får pris för att se sliten ut redan vid start.
JQ får minus för att han kör med egen vindväst, hoppas ni gav honom kamratfostran för det.
/J

kitzblitz

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> Toni får pris för att se sliten ut redan vid
> start.

Taggat heter det mollo; taggat :-)

evo

Aktiv medlem
Fina bilder! Pilen borde få något slags handikapp tycker jag. Att fippla och växla med de handskarna kan inte ha varit lätt. +10 placeringar, minst.

modesty

Ny medlem
Underbart att få se bilder från loppet, för en annan som inte var på plats! :)
14 mil, men glada miner och oförstörda cyklister!
Bådar gott inför VR! :))

Och till mästerfotografen i stövlarna, tack!

Pilen

Aktiv medlem
Ha Ha Ha, sköna kommentarer om mina lobster.

Jag körde Fondot förra året och ville inte vara med om samma scenario
med stelfrysna fingrar.
(Dessutom samma lobsters som under fjolårets vättern.)

Plus att man inte behöver ha något i rygg fickorna. Allt får plats i handskarna ;-)

Snygga bilder för övrigt.
(Nästa gång skall jag posera bättre, inte för att jag blir snyggare för det
men klart man inte vill bli uppläxad av stilpoliserna)

/Pilen

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer